Rosaluddigt och idylliskt. HA!

Ibland ska man banne mig bara ha tokflyt! Hela den här dagen har bara flytit på helt enkelt. Trots att Vidar vaknade lite ledsen vid  halv 7 imorse, men han höll sig ändå vaken till halv 12 utan sura miner :-). Sen somnade han på två minuter vid halv tolv, sov utan problem till kl.13. Sen -utan bråk eller gnäll- så nöjde han sig med att vara i trädgården och hade inga som helst krav på att gå ut på grönområdet till gungorna eller rutchkanan.
Mormor kom hit efter jobbet, hon hade shoppat åt bebisarna och lämade lite annat hon samlat på sig sen sist :-) Sen tog vi fram saxen, drack kaffe, förberedde middagen, lekte med bebisarna, dammsög och skakade mattor :-D
Vidar har upptäckt rabatten på baksidan. Han tog en mugg, tryckte ner den i rabatten och grävde upp så mycket jord han bara kunde få plats med, sen tömde han muggen på plattorna och så började han om igen. Han använde sig t.o.m av nåt rabatt-redskap när vi tog ifrån honom muggen. Han har tittat på pappa och lärt sig hur man gör. Hahaha!
JA! Jag och Vidar (eller mest jag iofs.) byggde koja på balkongen. Hahaha! Ojojoj, vad roligt han hade där! :-D
Jag rotade fram em kimono som jag hade när jag var riktigt liten. Han såg ut som en sumobrottare! Hahaha! Han är bara för söt! :-D
Sen tappade han en stor kockel-bumling på stortån :-(
-"Men sätt er inte då! Hitta på nåt så han får annat att tänka på!" (Calle)
-"Men...Men...Han har ju så oooont...." (Vidars fesiga mamma. Hahahaa!)
Min stackars bebis.... Jag hade garanterat grinat jag med om jag hade fått den jättestora stenen på tån! Det hjälpte inte ens att blåsa, det gjorde ju ont bara det! Ajajaj!

Böckerna har inte kommit. Tidningen har inte kommit. Premierna har inte kommit. Gaaaaah! Jag får utbrott! Kan dom inte ha alla stackars hemmagående mammor (vars höjdpunkt på dagen är när posten kommer) i bakhuvudet när dom ska skicka ut saker och ting! Skicka ut det fort, damn it!

Det blev visst lite rosaluddigt och idylliskt idag..... Men det är iaf sant, alltihop. Jag försöker inte idyllisera nånting. (Idyllisera är förmodligen ett jätteeget ord, men jag kom inte på nåt bättre. Haha!)

Well. Beställningen ska göras och sen är det sängen så jag orkar mysa i balkongkojan med barnen imorgon .-D

Hej, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0