Tisdag.

Det blev playtime med farbror David idag :-) Vidar tycker det är så himla kul!
Vi gungade och slängde ner bollar för rutchkanan, men sen gick värmen för hårt åt Vidar så han bestämde sig för att knalla hem igen. Men med nycklarna hos farmor och farfar så var det inte lätt att komma in.

Han har idag pussat på lillasyster för första gången! Han var så toksöt så hälften hade räckt! Mitt hjärta smälte!
Han gonade sig och la sitt huvud mot hennes, och sen böjde han sig ner och pussade henne på pannan, t.o.m puss-"smacken" fick han till! :-D

Sen åkte vi och handlade, och medans vi väntade på pappa så passade Vidar på att visa farmor hur roligt det är att slå på mamma. Det är alltid lika roligt när mamma säger ifrån på skarpen. Gaaaah!
När han såg att pappa kom och att det var dags att åka bilen så var allt som vanligt igen.

Leylia har upptäkt handen sin. Den verkar himla smarrig, utan minsta tvekan :-D

Vidar har även kommit på att man kan smyga sig på mamma bakifrån och ge en bamsekram och puss-smacka en i örat så man blir nästintill döv :-D

"Lilla spöket Laban på slottet God Morgonsol" är nästan slut och sen är det bingen som gäller.
Är vi de enda i hela världen som aldrig lyckas få i säng barnen före  21:30?! Ärligt? Jag tror faktiskt det. Alla andra har ju omänskliga barn som sover från 19-07 redan på BB. Och som om inte det vore nog så verkar det som att alla andras barn inte säger annat än: "Ja, snälla mamma." eller "Nej, snälla mamma." Medans Vidar lever rövare och säger man nej så skrattar han bara. Som tur är så skrattar man själv också - innombords, eller om 20 år ;-)

Natti.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag har också två mänskliga busar som lever rövare och har sig, haha! Men man hör lätt det fina i allas barn... sovtider har jag varit sträng med från 1 års ålder o nu somnar dom 20:00 och vaknar desto tidigare..*suck*. Båda mina ungar skrattar åt mig då jag blir arg... och alltid tvärtemot...och Casper har stängt av öronen för ett tag framöver vad jag har förstått... Jag är alltid den förälder som måste springa efter mina barn...*ler*

2007-08-08 @ 20:17:44
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0