Tänk inte om.

Min son är mer vild än tam! Detta fick jag ett svidande bevis på i torsdags. Jag kan inte låta bli att undra vad jag har gjort för fel?
Jag berättade om händelserna för barnens farmor. Hon var inte alls förvånad, hon kände snarare igen sig då hon vart i samma situation själv. Hon berättade att hon fick vara på sin vakt och hålla koll hela tiden. Det gäller att vara snabb när det finns spadar och andra tillhyggen i närheten ;-)
Jag vet ju att man inte ska fundera på vad man kunde gjort annorlunda, men visst kan man tänka att Vidar nog borde blivit inskolad på dagis redan när vi flyttade hit. Men så vill man ju inte dra hem en massa förkylningar och bacillerusker till Leylia i onödan. Och faktum är: Är man hemma med ett barn så kan man lika gärna ha båda hemma (såvida det äldre barnet redan har hunnit vara på dagis innan lillasyster/lillebror föddes). Dessutom kostar det ju pengar, inte för att jag bryr mig om pengar (och kan tyvärr inte se något värde i alla dessa papperslappar och mynt), men 15 timmar i veckan? Klä av och på, masa med vagnar, ställa klockan, gå upp tidigt... Bla, bla, bla... Var tredje timme dessutom.
Det får nog bli Öppna förskolan. Hade vi bott i Östersund hade det varit annorlunda. Det är jag övertygad om. Det är synd det (att jag är övertygad om det alltså).

Idag har vi massor att göra: sy gardiner, hänga upp ängeln i barnens fönster, bära upp bokhyllan till barnens rum, dammsuga..... Idag har jag världens smaskigaste middag på menyn! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0