En helt vanlig onsdag...

Jag har fått gjort hur mycket som helst idag! Tvättat, städat, dammsugit, torkat golv och roat två söta barn. Och så har jag givetvis tittat på all denna snö. Det tar liksom aldrig slut. Men av någon underlig anledning så uppskattar jag snön mycket mer nu och tycker faktiskt att det är helt fantastiska skoj, sen Vidar blev självgående - även i overall :-D
Leylia sover och Vidar tittar på film. Men medans Vidar lagade hamburgesoppa i sitt kök förut så gick jag igenom posten och planerade julklappar. Guud vad roligt! Fast i vanlig ordning så hittar man mest som man själv vill ha... "Åååh, en sån ska jag nog önska mig!" "Åååh, en sån behöver jag verkligen!" Men faktum är att jag har bestämt mig för att inte fylla på mer på min önskelista (det är samma lista som jag skrev till min födelsedag, fast cykeln är numera struken från listan eftersom den står i förrådet nu för tiden). Man kan väl överlämna lite jobb åt andra, så dom får använda sig av fantasin istället för att bocka av på en lista liksom.
Men vad sjutton ska vi ge barnen då? Har dom inte redan allt dom behöver? Det löser sig nog. Jag har redan en idé, som dom förvisso inte har någon nytta av än på många år.

Nu ska jag klä mig och sen vänta på att Leylia vaknar så att vi kan gå ut och leka i snön en stund innan Vidar bestämmer sig för att det är dags för gifflar och Mulan hos farmor och farfar :-D

En helt vanlig onsdag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0