Jag - en missbrukare

Det är faktiskt sant. Det kom jag fram till igårkväll när jag stog vid diskbänken och slängde i mig min middag medans jag lagade mat åt Calle.
Mitt missbruk är Creme Fraishe. Originalet, inget fettsnålt trams här inte. Jag har alltså Creme Fraishe till allt. Jag använder det sällan i matlagning längre, däremot har jag det som en kall sås vid sidan om. Till precis allt. Köttfärssås, köttbullar, ryggbiff, pasta, oxfilé, tonfisksås, kyckling, on top of all kinds of soppor. Och igår åt jag den sjukaste av kombinationer: Risgrynspudding, med creme fraishe till. Det var faktiskt gott, men det låter ju som en helt bisarr kombination!
När jag ska äta mat och det känns som dte fattas något så tar jag bara fram min burk med creme fraishe och så är måltiden fulländad. Fast å andra sidan så har jag haft andra missbruk som är betydligt äckligare, t.ex. apelsinklyftor doppade i vitlöksdipp. Fast då var jag iofs gravid. Det är jag inte nu, så nu har jag heller inget att skylla på. Det är nog lite äckelvarning över mig, tror jag. Hahaha!

Har du något du bara inte kan motstå, hur äckligt det än kan verka?

Kommentarer
Postat av: Charlie

Jag tycker inte att det är ett dugg äckligt men många andra rynkar på näsan åt mig...
Mina "droger" är
* Rå potatis..
* Råa nudlar, direkt ur paketet med krydda på! Funkar lika bra som chips!! :-)

2007-11-16 @ 10:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0