Mammahjärtat smälter!

Det första Vidar gjorde när han kom in till Leylia imorse var att sträcka in handen mellan spjälorna till hennes säng och ta fram ett gammal godispapper. Centerchoklad är himla gott tycker mamma, och Leylia gillar knastret och färgerna på pappret. Vidar höll upp papperet framför näsan på mig och sa "Lockelaaa". Det ligger ju onekligen nära till hands att översätta det till "choklaaaa". Att jag inte dooog! :-D
Sen pekade han på Leylia och sa "Titta sesse!" Sesse säger han ofta när det gäller Leylia, så där är det ju lätt översatt till "syster", typ.
Nu ligger dom på teverumsgolvet och leker tillsammans och Vidar delar med sig av sina leksaker (för en gångs skull ;-) )

Och så måste jag ju bara berätta om igår morse. Jag ställde klockan tidigare än vanligt, ifall mamma inte skulle vakna så skulle ju jag göra dte iaf. Jag och barnen sov i dubbelsängen och mamma sov i Vidars rum. Trots att mobilen låg 30cm från mig så vaknade jag inte av alarmet, men det gjorde mamma och det var även hon som gick in till oss och stängde av alarmet, utan att jag rörde en fena. Snacka om klubbad! Hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0