Relationer

Det finns alla möjliga (och omöjliga) relationer.
Jag har en relation som jag lätt klassar som den bästa. Det är relationen mellan mig och en av mina bästa vänner. Vi var, i mina ögon, väldigt tighta för flera år sen. Men vi tappade bort varandra och under en ettårsperiod hade vi ingen kontakt alls, vi träffades inte och vi pratade heller inte med varandra. Varför vet jag inte. Men så ett år senare så ringde hon mig, hon låg på BB och hade precis fött en son och frågade mig om jag ville komma och hälsa på. Det var som om vi aldrig varit ifrån varandra. Vi plockade upp tråden där den gick av och fortsatte där vi slutade ett år tidigare. Det är fortfarande så. Vi bor knappt två mil ifrån varandra, men det är ändå över ett år sen (20oktober 2006) vi sågs sist, vi pratar på telefon ungefär var tredje månad och då är det som om vi pratade igår. När vi ses känns det precis likadant, som att vi sågs sist igår. Det är en underbar relation, och jag önskar att fler relationer kunde vara så. Kravlöst på något sätt. Trots att vi ses så sällan och pratar så sällan så skulle jag aldrig vilja vara utan henne! Det är en skön och avslappnad realtion vi har, helt enkelt.
Det är ju precis så det ska vara, avslappnat och kravlöst - inte stelt och "tvunget".
Är det inte konstigt att det ska vara så svårt att få diverse olika relationer att fungera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0