Soft lördag

Idag har vi inte gjort särkslit mycket. Eller jo, egentligen. Calle har varit i lägenheten och fixat med lite finlir medans jag och barnen var hos barnens bästaste pompis Farbror David.
Imorse gjorde jag godis. Jag tänkte att det kanske kan vara roligare med hemgjort godis till Vidar. Så rispuffar i choklad blev det första projektet. Det resulterade i en Vidar helt nerkladdad i just choklad. Vilken syn! Hahaha! Rackarns att vi inte fotade :-D
Sen gjorde jag något som smakade som Bounty. Men efter mer än tre så kräks man. Jag åt visserligen fler, i vanlig Lotta-ordning (och mådde därefter), men jag kräktes inte. Det är jag för snål för :-D Slösa på godis på det viset....
Och så gjorde jag chokladbollar, några med kokos utanpå och några med färgglatt strössel. Strösslet blev inte pricken över i, som jag tänkte. Det blev snarare en prick för mycket.

Nu har jag dessutom fått inspiration till en ny hobby! Som kan avbrytas beroende på hur kelsjuka barnen är. Yes! Äntligen ska jag göra något vettigt! Jag känner verkligen att jag måste få göra nåt annat än att tvätta, städa, diska och ta hand om barn. jag måste ha nåt som rensar huvudet liksom. Det är ju bara synd att "start-paket" är så jäkla dyrt, det är det ju med allting från början innan man tjänat in det igen.

Men jäkar! Jag höll ju på att glömma - jag har inte druckit något Kvällsro ikväll! Nu måste jag skynda mig så jag hinner få i mig det innan Leylia ska i säng. Vidar sover ju redan, tröttisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0