23/10

Jag känner mig som världens hemskaste mamma!
Vidar slänger saker, kniper ihop munnen när det är dags för mat, trycker ut och in dvdn och tar ur skivorna som han sen slänger iväg. Den senaste filmen är nu borta, det enda är ett fodral som påminner om hans senaste favoritfilm. Han stänger av och sätter på tvn, vilket har resulterat i ommöbleringsplaner, det är ett måste. Och idag tog tålamodet slut och jag införde tvförbud. Förbud är det värsta jag vet, men nåt måste ju göras för att han ska förstå att man inte kan göra hur som helst, och eftersom det är tvn det gäller så ligger ju tvförbud nära till hands....
Igårkväll precis innan läggadags så spolade han ner Leylias ena tandborste och hennes bitring i toaletten! Hur sjutton kunde det spolas ner? En bitring borde väl inte gå att spola ner! Jag trodde jag blivit knäpp, men sakerna är väck. Så här efteråt kan man väl le lite, men igår var det inte lika roligt. Det är förvisso långt ifrån första gången han spolar ner nåt i toan, så jag borde ha lärt mig... Snart är det väl dags att sätta hänglås på badrumsdörren.....

Leylia har fått sin första tand. Den känns. Mer än väl.

En skön promenad i skogen blev det idag iaf (som alla andra dagar). Nu är det verkligen dags att sätta på vidar vantar. Högljudda protester ;-)

Dags för kvällsbadet....
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0