Allt av varje


Herrigud! Nu är det projekt rensning som gäller här i huset! Barnens kläder ska det rensas bland, sorteras, skickas till Returen och läggas upp på vinden. Så idag tänkte jag att jag skulle sortera Vidars från Leylias, förstort från försmått. Vidars urvuxna kläder som Leylia aldrig kommer ha, osv, osv, osv. Jag fick hjälp av Hjälpsamme Herrn - Vidar. Han var jättesöt och jätteduktig, men det resulterade bara i att jag fick börja om ;-)
Igår rensade jag ut lite grejer som barnen ärvt, men aldrig använt. Och även från min klädsmaling:
Calle -Vad är det här?
Jag -Kläder, som ska skickas till Returen.
-Ska vi slänga allt det här?
-Det ska skickas till Returen.
-Men... Men.... Men.....
-Men det är inget som används. Vi kan inte spara på allt....
-Men den här då?
-Den är min. Den ska skickas.
-Varför då?
-Har du t.o.m sperarationsångest när det gäller mina grejer?!

Egentligen borde man skita i att rensa och sortera, och bara skicka rubbet! Men vem har hjärta att slänga första plaggen liksom? :-)


Vidar. Vidar, Vidar, Vidar. Hur kan en sån lite människa ha så mycket vilja? Och hur kan ett barn ha så starka lungor? Och framför allt, hur kan man ha orken att skrika sig igenom allt som ska göras - tandborstning, läggning, mat... You name it liksom.
Jag tycker inte jag säger annat än "Nej, Vidar" "Inte så, Vidar" "Akta, Vidar" "Sluta, Vidar" "Försiktigt, Vidar" "Ta det lugnt, Vidar" "Det hjälper inte att skrika, Vidar" "Vidar, du vet att du inte får göra så"
Det jobbigaste just nu är att han börjar skrika så fort jag säger "Nej".
Gaaaah! Jag håller på att bli tokig!
Man märker ju så himla väl att han tar efter allt man själv gör. Han sätter på spisen, det är ju jätteroligt eftersom det tänds röda lampor när man vrider på knapparna. Han slänger ner kläder (och allt annat också för den delen) för trappen. Men när det gäller det sistanämnda så har jag mig själv att skylla då jag själv gör likadant "Det här är tvätt, det ska ner...." Och så slänger jag allt (alltså, kläder, handdukar, sängkläder och såna saker givetvis) över räcket. Och innan jag kom på att det är mitt fel alltihop! Haha!
Men han har sina stunder, han med. Som igår: Jag var dödstrött och kände bara att "Jag oooorkar inte meeer!!!" till slut sjönk jag ihop på golvet och grinade. Tokgrinade. Vidar gick förbi mig, vände sig om och tittade på mig där jag satt med huvudet i händerna. Och så gick han fram till mig och pussade mig (med nappen i munnen) mitt på huvudet, sen vände han och gick därifrån. Då grinade jag ännu mer. Hahaha!

Igår när Calle tog med sig Vidar på en shoppingrunda till Ica så lyssnade jag på Veronica Maggio. "Nöjd" är ju bara hur bra som helst! Jag lyssnade på den säkert 10ggr på raken! Det är det som är felet med mig och mina skivor säger Calle, att jag lyssnar sönder en låt i taget. Men vadå, är dte en bra låt så är det, man får väl vara glad så länge det varar ;-) 
Jag passar iaf på att lyssna på allt som Calle avskyr när han är på jobbet. Tacka mig för det ;-)


Och så har jag konstaterat att jag inte förstååår vad det är som alla ogillar så med Victoria Beckham. Hon är ju skitsnygg (tänk om man kunde se ut så när man fött tre barn liksom), och inte så vansinnigt korkad som jag trodde (visst är hon korkad när det gäller vissa grejer, men inte såå korkad.)

Hur som helst så kom jag att tänka på sexiga/osexiga ord och när man känner sig sexigast/osexigast. Personligen så kan jag utan tvekan säga att jag har aldrig kännt mig så jäkla osexig som när jag vart gravid. Och jag känner mig nog sexigast när jag stiger ut ur duschen.
Och Calle konstaterade att världens osexigaste ord är "framstjärt". Jag kommer inte på nåt.
Så nu ska jag dra igång en ny blogg, med frågor och svar. Jag ställer frågorna och ni svarar.


Well. Det kanske kommer updateringar senare idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0