Same, same - but different

Den här dagen började ovanligt lugnt. Och lugnet varade nästan i två timmar! Hejsanhoppsan, det måste väl vara rekord nu för tiden....? ;-)
Så... När det var dags att gå ut så började den vanliga visan: Vidar ville inte ha långkalsonger under mysbyxorna, han ville inte ha tröja, han ville inte ha mössa eller skor. Till en början försökte jag prata med honom och förklara att han komemr frysa om han inte har kläder på sig. Och skor måste man ha, annars blir det till att bara åka vagnen (vilket slutiligen resulterar i gap och skrik, det med).
Jag är iaf glad att vi har panel i hallen (Men jag är ändå helt inne på turkos tapet i hallen). Han låg innanför dörren och sparkade på väggen och dörren tills skorna var av. Då var gränsen nådd. Jag kände bara att "aldrig att jag tar med honom ut när han håller på så!" Det blev inget gå ut och leka. Istället bar jag upp världens argaste unge på rummet och gick ner för att somna lillasyster. Vidar satte sig i hallen där uppe, knäpptyst. Jag kände mig urusel och som en komplett idiot. Mammahjärtat värker! Men samtidigt måste man ju markera att man inte kommer nån vart med gap och skrik. Det resulterar bara i en stund för sig själv, på rummet. Ungefär som en skämshörna.
Varje gång han blir ledsen så kommer han fram och vill kramas, och vi satt länge i hallen förut och bara kramades hårt och tröstade varandra.
Men det verkade onekligen som att han förstod, när han satt där ensam i hallen, att "Nähä, det blir inget gå ut." Nu är han lugn, tittar på Aladdin för andra gången idag.

Är det någon som har tips och idéer på hur man handskas med en tvååring som bara skriker och skriker och skriker. Madde, du har ju två. Hur har du gjort?

Kommentarer
Postat av: Broder

Ander du gör helt rätt, det är även din/vår moder gjort med dig! ;)
Jag var så jäkla snäll så de hände aldrig något! :P

2007-10-09 @ 18:57:55
URL: http://www.robertryden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0