Försök igen....


Jajemän. Lagom tills jag hade skrivit klart förra inlägget så tystnade snickaren. När jag inte hört så mycket som ett pip därifrån på en timme så tänkte jag att "Jag får passa på att bädda ner barnen nudå, det verkar ju som han slutat för idag..." Båda kidsen var så trötta att dom bara skrek på kapp. Jag la dom i dubbelsängen, bäddade ner Vidar, kröp upp mellan barnen och jag hann inte mer än att lägga huvudet på kudden innan snickarjävlen började hammra igen! "Det är nån som driver med mig, för det här kan tamejfan inte vara sant!" var min enda tanke... Som tur var så vart barnen så vansinnigt trötta att dom inte hörde snickrandet.

Innan dess hade chattade jag med en kille på Telenors kundservice. Jag ringde till Telenor för två veckor sedan, blev hänvisad till hemsidan för att smsa "Byt mellanslag och personnummer". Okej, så jag gjorde det. Det var den 6/9. Inte ett ljud sen dess. Så jag tog, som sagt kontakt idag igen. Det här blev sagt:

Välkommen till Telenors kundservice du pratar med Pelle. Var vänlig uppge ditt mobilnummer, namn och ärende.
12:53   070*******, C******** R****. Byte av operatör
12:54   Hur lång tid tar det innan det nya kontantkortet kommer? jag smsade byt och mitt personnr till telenor den 6/9.
12:56   Hallå?
12:56   Du är alltså inte kund hos oss idag?
12:58   Nej. Jag har comvig kontant just nu, och vill byta till telenor. såg ett erbjudande som heter telenor vänner.
12:59   jag ringde kundtjänst, men blev hänvisad till smstjänsten där man skickar byt och personnr. sen dess har jag itne hört något.
12:58   Vilket personnummer har du*?
13:00   1984********
13:00   Kan inte hitta någon i våra system. Har du fått någon bekräftelse från oss?
13:02   jag fick leveransraport på smset. men sen har jag, som sagt inte hört något.
13:02   numret registrerade jag nyligen just för att jag skulle byta operatör
13:01   Kan du testa igen tror du¨?
13:03   meddelandet har skickats. och leveransraporten har jag också fått
13:02   Jag förstår.
13:03   nu alltså
13:03   ok
13:04   hittar du nåt?
13:04   För mer info om detta ber jag dig kontakta vår e-butik då de handhåller detta.
13:06   vadå? killen jag pratade med på telefon hänvisade mig ju till 71700
13:06   och smset har jag skickat två gånger nu!
13:05   Ja, du skall SMSa "BYT mellanslag PERSONNUMMER" till nummer 71700
13:05   Har du gjort detta?
13:07   det är ju det jag har gjort TVÅ gånger!
13:07   "Byt 1984********" har jag skickat två ggr. 6/9 kl.11:57 och idag för några minuter sedan.
13:07   Ok, men då det är vår internetbutik denna beställning sker via kan jag inte få upp något hos oss för tillfället.
13:08   så jag ska alltså kontakta internetbutiken?
13:07   Det stämmer.
13:08 Suck. Vad bra då.

Ingen större hjälp med andra ord. Undrar vad som sägs på antällningsinterjuverna egentligen?
"Har du lätt för att lära dig hur man hänvisar kunderna vidare till någon annan som inte heller kan/vill svara på frågor? Kanon! Du är anställd! Inkompetent personal är precis det vi letar efter!"
För två veckor sedan skickade jag ett mail till Hemtex (även på deras sidan kan man hitta något dom kallar kundservice). Jag vill avsluta medlemsskapet. Jag har inte fått något svar (förmodligen just för att jag ville går ur Hemtec Club). Så idag skickade jag ett mail till, vi får väl se om det dyker upp något svar på det. Man kan ju aldrig så himla noga veta....

Kundservice, my ass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0