Telefontid

Jag höll på att lägga barnen.... Och i vanlig ordning så ringer telefonen.

1....2....3....4....5....6 signaler. Suck.
Mindre än fem minuter senrare:
1....2....3....4....5....6 signaler. Igen!

Alltså, låt mig bara klargöra en sak: Har jag inte svarat på tredje signalen så lägg för sjutton på! 199,9 gånger av 100 så håller jag på med annat som jag inte kan/vill avbryta t.ex. blöjbyte, lägger barnen, matar, duschar. Ring en signal på mobilen, jag ser vem som har ringt och ringer upp när jag har tid/lust/möjlighet.
Hela den här telefongrejen får mig att tänka på nåt som hände för ungefär ett halvår sen.... Telefonen ringde, det var nån iq-befriad fåne från Radiotjänst. Det var söndag och klockan var 21. Vem fan jobbar en söndag kl.21? Och vilket pucko ringer till vanliga dödliga en söndag kl.21!? Egentligen borde jag sagt till henne att "Ursäkta mig, men vi har barn som håller på att nattas, ring och stör någon annan!" Men varför ska jag be om ursäkt liksom? För att jag har barn? För att klockan var långt efter "familjen Andréasson/Rydéns telefontid"? För att hon störde? Skadan var ju redan skedd och i hopp om att dom aldrig ringer igen, och i hopp om att hon hörde Vidar i bakgrunden så svarade jag på frågorna och avslutade samtalet. I hopp om att hon skulle förstå....

Så detta kan ju ses som en pik till alla er som inte har barn/som har glömt hur det är att ha barn: Ring aldrig hit efter kl.19:30! Och ring inte mer än tre(!!!) signaler!

Kommentarer
Postat av: kim

:S det måste vara jobbigt!!

2007-09-25 @ 13:09:00
URL: http://kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0