Fredag

Idag kom jag hem till en väntande överraskning från Carln min. Det var ingen dålig överraskning heller!

Till att börja med så hade mamma med kläder till Leylia, en överfull påse storlek extra biggie! Det var rena paradiset med allt från baddräkt till regnkläder :-)
Sen avslöjade Calle att han hade en överraskning till mig i sovrummet. Då dörren var stängd började jag med gissningslek:
-Har du målat om? (jag tjatar och tjatar och tjatar om att vi ska måla om från kräksbrunt till benvitt med en überläcker fondvägg....
Det hade han inte...
-Har du börjat med att slänga upp tapeten på fondväggen?
Det hade han inte...
Efter några tappra, hoppfulla gissningar ställde han mig framför dörren och höll för mina ögon.
-Med tanke på hur mycket du tjatar om det här så har jag fixat så det ska underlätta för dig på kvällarna...
Jag fattade iiiingenting.
Han öppnade dörren och när jag fick se vad det var för överraskning så höll jag på att smälla aaaav! Där låg det massa kläder över hela sängen! Linnen, toppar, en kofta, klänningar och ett inslaget paket från Åhléns. Det inslagna paketet var en pik att han tröttnat på att jag sprider halsband, armband och örhängen i hela huset ;-) Han hade köpt ett smyckesträd. YES! Och kläderna var allt i rätt storlek och helt underbara färger! Mamma tycker att han skämmer bort mig, jag förstår inte varför ;-)
Vad han menade med att underlätta för mig på kvällarna är att jag alltid lägger fram kläder kvällen innan, eftersom jag vet att risken att jag ska försvova mig är gigantisk på en stor skala :-D Det betyder ju också att jag gnäller varenda kväll på att jag inte har något att ha på mig (jag lyckas ju dock ändå alltid få fram kläder till nästa dag. Haha!)
Sedan köpte han pizza och choklad, och vi har bara myst bort hela kvällen :-)

Nu blir det sängen, och imorgon ska jag upp tidigare än vanligt för att jobba. visst är det helt fantastiskt att jag börjar tidigare på lördagar än vad jag gör mån-fre? Det är tur att det inte gör mig något att jobba helg :-)

Kommentarer
Postat av: Charlie

gaaaaaaah..
tokig blir jag...

Lyllo dig!!!
kram på dig gumman, jobba inte ihjäl dig. Får försöka pressa in en fika i ditt tajta jobb-barn-mys-bokföringsschema

2008-04-14 @ 11:57:13
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0