Från ingenstans...

...dök den där dunderhöga kroppstemperaturen upp i den där ytterst skruttiga lilla kroppen.
Söndag kväll: 38,6.
Måndag morgon: 39,5
Egentligen ska man inte ta tempen direkt när man vaknat eftersom den är lägst då (eller nåt i den stilen). Så jag vill inte ens veta vad tempen hade legat på om vi väntat två timmar!
Rackarns, vad duktig jag var igårkväll! 22:45 sängade jag mig. 6:35 gick jag upp med Vidar imorse. Tvättmaskinen drog jag igång direkt (efter en och annan nattolycka), kaffet sattes på samtidigt som vällingen gjordes iordning. Sedan slumrade jag på soffan, framför Kalle Anka, med barnen. Kaffet glömde jag bort. Maskinen glömde jag också bort. Jag var fullt upptagen med att värmas av mitt feberelement. Vart kom febern ifrån? Helt plötsligt, från ingenstans. Ungefär som när Vidar slutade med blöja.
Vilken jämförelse..... :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0