No subject

Idag ringde Calle till jobbet:
-Behöver vi något från Ikea?
Inte ens jag kan komma på något på så kort varsel, men efter 7 sekunders betänketid kom jag fram till: köksbord, växasäng, hissgardin, handdukar, dubbelsäng, sängbord, korgar, förvaring till förbannelse, m.m, m.m, m.m.....
Det blev ett blått bord till barnens rum, en röd stol till Lellera och en grön stol till ViddeSkrutt. Det blev suveränt! Utomordentligt kalasbra!
Nu ska det banne mig bli ordning på torpet (övervåningen)! Tapetpärmen är här och nu återstår bara det största bekymret av dem alla - att enas, och gärna om samma tapet.
Sedan ska det spacklas, slipas, målas, tapetseras och möbleras. Gudars vad roligt! :-) Hur många tror att Calle tycker det är lika spännande? ;-) (tilläggas bör väl att jag och barnen planerar att fly fältet och lämna Calle ensam med skitjobbet. Moaahahaha!!!)

Jag är lite sugen på Ladies Night. Eller ganska mycket sugen rättare sagt. Men ryktet säger att det är snordyrt. Och ryktet säger även att mammahjärtat kommer gå i tusentals miljoners biljoners småbitar om jag ska vara borta från barnen ännu en kväll.... Det är då för väl att jag och Calle lever ihop, för jag hade aldrig någonsins någonsin överlevt all tid utan barnen. Jag beundrar alla ensamstående föräldrar!
Och jag tar avstånd från föräldrar som fullständigt bara struntar i sina barn.

Fia, 1995-2008
Idag fick jag veta att Fisingen är borta. Hon är med Findus, Wilma och en igelkott. Hon har det bättre nu. Mommo har det däremot inte bättre, och jag känner att jag är alldeles för långt bort....

Kommentarer
Postat av: Marja

Men lilla Fia...och stackars mormor... :/

2008-08-12 @ 15:55:30
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0