Kris.

Jag har hamnat i en kris. Jag blir mer och mer övertygad.
De senaste 2-3 månaderna har jag förändrat mig hela tiden...

I Oktober var det hårförlänging...



I November åkte förlängningen ur och ena sidan klipptes kort...


I December (idag) satte jag i förlängning på den korta sidan... Och i måndags gjorde jag mig av med mina fantastiska, älskade fakenails.


Vad är problemet?
En mycket försenad 20årskris? Eller en tidig 25årskris? Eller ett desperat försök att tänka på nåt annat än att julen närmar sig?
Jag är inte glad åt julen i år. När vi bodde i Östersund kämpade jag med pepparkakashus dagen innan vi åkte söder ut. Granen skulle in, julgardinerna skulle upp, trappen skulle fyllas med granris, ljusstakarna skulle sättas på timer. You name it! I år.... Jag har ärligt talat inte lyft ett finger. Jo, jag hängde upp en stjärna i vårt sovrumsfönster, men that's it... Jag orkar inte, jag hinner inte. Jag är inte beredd! Det var ju för sjutton nyss midsommar! Och över en natt ska julklapparna vara färdiga, man ska nynna på alla dessa "mysiga julsånger", man ska tycka att det är så fantastiskt med alla julpyntade fönster, skyltfönster som privatfönster.... Man ska hitta den finaste granen (jag har hitta en svart, plastig sak, och pyntet är redan designat... Men en plastgran kommer aldrig in här, säger han ;-) ), de bästa klapparna, göra det godaste och mest fantasifulla godiset, de största lussekatterna.... Jag orkar bara inte. Jag kan tänka mig den 24/12 hemma bakom låsta dörrar, utan stress och hysteri. Sova länge, dra täcket över huvudet när barnen vill se på Laban för femhundratrettioelfte dagen i rad, loda runt i mysbyxor heeela dagen, osminkad med håret på ände. Men nej, det ska hittas juloutfits (har visserligen redan hittat både till mig och kidsen).... Jag har inte tid med jul! Inte än... Om två-tre månader kanske, men inte om 21 dagar! Nej, nej, stoppa klockan!
Kris? Ja, tidskris iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0