Fjällrapport

Ja -hejsanhoppsan- vi sitter i Tännäs, tittar på tecknat, äter chps, dippar, och dricker öl och vin (i mitt ammande fall blir det Fanta.)
Igår tillbringade vi dagen i backan, Vidar var lite skeptiskt till snön men det släppte så småningom. Idag har det släppt mer, han gräver i snön, drar pulkan och hackar med stavar. Leylia sitter mest i vagnen, såvida hon inte kryper en stund i snön, doppar näsan i det där kalla på marken och smakar lite på kylvaran från himlen...
Jag ställde mig idag, för första gången på två år, på skidorna. Jag hann med ganska många åk, och inte ett enda brutet (inte ens stukat) ben i hela kroppen! Hör och häpna - Jag stod på benen (snowbladesen) hela vägen ner, varje åk! ;-)
Uppe på toppen konstaterade jag att en stor, fet, flôtig pizza, några påsar chips, en vräkigt godispåse hade suttit på sin plats. Det behövdes för att hållas sig själv på plats. Det blåste motvind och jag fick staka mig fram i nerförsbacke, vid vissa tillfällen var jag t.o.m på väg att blåsa bak och omkull! :-D
Det var himla roligt! Men det roligaste är nog ändå att se att Vidar har så himla roligt i snön :-)
Jag har förövrigt lärt mig en idiotisk läxa: Blöta skor blir kallt - med en gång. Man förfryser sina stackars fötter om man går ut i blöta skor och tror att man ska kunna hålla sig varm hela dagen. Fryser man om fossingarna så fryser man i hela kroppen. Det var ingen rolig läxa, jag borde veta bättre.... Men imorgon kommer jag säkert ha glömt min läxa :-D
Sen kom jag även på att jag är en kass förebild - jag tog av mig mössan när det blåste som mest! Den höll på att blåsa av och jag var tvungen att hålla fast den på väg ner för backen.... Calle bytte mössa med mig, han tog min fina Helly-mössa och istället fick jag en Toxic-mössa... Svart klär inte mitt bleka tryne ;-)

Min dag på jobbet i lördags gick helt vansinnigt bra! Guud vad roligt! Jag hade lätt kunnat stanna några timmar till! Jag ser verkligen fram emot att börja jobba :-) Jag kommer bli en arbetsknarkoman. Yes, I do believe so...

Kommentarer
Postat av: Marja

Hoppas ni har riktigt roligt i fjällen! Synd att jag jobbar i morgon annars hade jag kommit och hälsat på er, Magnus ska till Funäsdalen och jobba. Kul att du trivs på jobbet! Kram!

2008-02-18 @ 19:57:36
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0