Inte riktigt fri

Jag trodde Leylia var feberfri. Hon hade bara 38,0 igår morse, tre timmar senare hade hon 37,9. På väg åt rätt håll med andra ord. Men - igår kväll kändes hon varm igen och mycket riktigt hade febern stigit till 38,4. Suck. Vi får väl se sedan hur det verkar....

Igår var vi ute och lekte, så här på vårkanten. Det var superskönt ute, och jag insåg snabbt att min bruna slapp-jacka var på tok för varm! Leylia var gnällig, och senare konstaterade jag att det var för att hon hade på tok för mycket kläder på sig.... Vidar plsakade i vattenpölar, gungade, åkte rutchkana och levde rövare :-D
På tal om för varm jacka, det är dags att knalla upp på vinden och hämta ner lite svalare kläder. Jag skulle kunna göra det själv, men det ligger råttfällor där uppe, och dom är väl utlagda av en anledning. Så jag vägrar. Jag tänker spela hjälplös och skicka upp Calle. Och jag kan lova att enda tillfället när jag inte säger "Kan själv", det är när det gäller gå-upp-på-vinden-uppdrag, för jag har banne mig ingen lust att trampa på något dött djur! Det är bättre att Calle gör det :-D

Jag hade en helt sjuk dröm inatt,  det är väl jobbnerverna som börjar smyga sig på för det enda folk runt mig sa var "Du har glömt att..." "Du har glömt.." "Men det skulle du ha gjort innan du började..." "Du har glömt..." "Du har glömt..." "Du har glömt..."
Nånting har jag nog glömt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0