Lika glömsk som lömsk.

Jag har tittat alldeles för mycket på Lejonkungen.....

Alltså, genom att läsa Marjas blogg så blev jag påmind om att -hejsanhoppsan- det är ju Alla Hjärtans Dag imorgon. Fira eller inte fira?
Jag frågade Calle om vi ska fira. Vi förlovade ju oss faktiskt på Alla Hjärtans Dag för fyra år sedan. Nej, fick jag till svar. "Det räcker väl att fira en dag? Så vad sägs om årsdagen?" Men den firar vi ju inte heller. Hahaha!
Det gör mig inget. Vad hemskt det låter. Det gör mig inget att strunta i mysa till det på varken Alla Hjärtans Dag eller årsdagen i november. Fast några geléhjärtan hade smakat fint. Fast -å andra sidan- geléhjärtan smakar ju fint oavsett om det är i början på juni, mitten på september, julafton eller på Alla Hjärtans Dag.

Grey's börjar ikväll. Jag är lite kluven. Ska jag försöka följa, eller ska jag strunta i det? Problemet är ju att om jag börjar följa det så kommer jag bli så otroligt störd om jag inte får se mer än till första reklampausen, eller ännu värre, börja titta efter första, andra eller tredje reklampausen. Vår söta dotter har nämligen inga nattningsrutiner what so ever. Eller jo, egentligen ha hon ju det. Hon somnar mellan 20-21 i vanliga fall, sover en halvtimme sen saknar hon sin mamma och så vill hon tutta en stund.... Sen går jag ut och kanske, kanske hinner jag ta två andetag innan det är dags att slänga fram trösttuttarna igen. Hahaha! Det är Leylias nattningrutiner. Ingen ro och ingen vila. Enda kvällarna hon sover ordentligt från start, det är när ajg somnar samtidigt. Har jag sagt att hon är mammig? :-D Hon tar inte napp på natten (knappt på dagen heller), men varför skulle hon när hon vet att mamma är tillgänglig dygnet runt? Hahaha! Charmtrollet...
Vidar sover som en gris, den genen har han ärvtå rkat nedstigande från mormor, via mamma :-D Han vaknar inte ens av brandvarnaren, vilket nog är en gen det med för jag vaknar inte heller. Som Calle sa sist barndvarnaren gick igång (missinassen/mittinatten) "Det är ju livsfarligt att bo med dig..." Thank you, very much, I love you too! :-D

Idag har jag och barnen varit ute och lekt i det überhärliga vårvädret :-) Jag och Vidar gungade gungbräda, åkte rutchkana, lekte tittut i lekstugan, öste sand vid tåget (ett barntåg) och testade vem som kunde gunga högst. En riktig mys-pys-dag! Leylia snarkade i vagnen. Hon sov i tre timmar. Det behövdes, hon har mycket sömn att ta igen känns det som....
Alltså, det var helt fantastiskt skönt att vara ute idag! Solen värmde, samtidigt som det var lite vinter-snart-vår-kallt. Så skönt!
Den där solen, den gör så mycket! Och bara för att den värmde så gott idag så blev jag supersugen på att somna i solariet. Det är värdelöst med solarium, man blir beroende, man kan få cancer. Och det värsta av allt - man riskerar att se ut som ett ihopkycklat papper tidigare än nödvändligt (kanske inte det värsta, men det är ändå illa...)

Det är dags att laga mat åt Calle. Och på tal om det så kom jag på att -hejsanhoppsan- jag har glömt äta min middag idag! Jaja, vi får väl se när det blir en stund över... Dte är ju ändå viktigast att Calle och barnen får käk, sen kan jag ju äta när som liksom....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0