Sjukt hus

Jag är ju som jag nämnt tidigare tokförkyld. Det är på bättringsvägen, men jag skulle ändå vilja flytta täcket till tvn och sätta mig framför min Grey's Anatomy-box med en Daimglasslåda :-)
Inatt har Leylia sovit oförklarligt oroligt och när jag flyttade henne närmre mig inatt så kände jag att hon var glödhet! "Hon har väl legat under täcket..." Tänkte jag, eftersom hon svettas som en gris under våra täcken. Jag sparkade bort täcket, ammade Leylia och så somnade vi om. Sen vaknade jag igen och kände att hon fortfarande var glödhet. Jag brukar skämta om att våra barn är sängelement, men inatt var det inte samma sköna värme, och när t.o.m hennes händer var glödheta så fattade jag att det var något tokigt.... Imorse var hon fortfarande lika varm "Det är väl täcket...." Tänkte jag igen. Men för att vara på den säkra sidan och för att eventuellt få en förklaring så tog jag tempen, och mycket riktigt - tösen har 39,2! 39,2! Jag blir klubbad av 38,4 liksom, men Leylia kryper runt, står, tog tre steg :-) och hon leker ganska som vanligt. Hon är visserligen tröttare och gnälligare än vanligt, men tro tusan det! Jag ska kolla Vidar sedan också... Inga större tecken där än, mer än lite gnäll :-)

Kan man ta med 39-febriga barn ut?

Kommentarer
Postat av: Charlie

Ja, dom e fantastiska de så när dom har feber.
Jason hade 39,8 i förra veckan, och var då piggare än vid 38,5.
Men hela tiden glad, inget gnäll eller kinkigt. Sen hade han dessutom öroninflamation som värkte hål på trumhinnan.

Själv är jag klubbad så fort febern passerar 38. När jag hade öroninflamation som liten minns jag bara att jag låg och skrek rakt ut i timmar....

2008-02-26 @ 16:23:22
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0