Skidor, pulka, Kröket och vita kläder

Ännu en dag i Kröket. Fantastiskt!
Vidar tar pulkan och knallar långt upp i backen för att åka i full fart mot den parkerade barnvagnen med en snarkande lillasyster. Han älskar att åka pulka! Och personligen måste jag nog erkänna att jag är tusentals gånger bättre på att åka pulka än att sick-sacka ner för backarna som ger svindel uppifrån toppen :-D
Vidar och jag åkte pulka i en helt suverän pulkabacke idag, med ett litet hopp på slutet. Fick man fart så man tog sig över hoppet så tog man sig knappt tillbaka igen, snön gick upp på halva låren på mig! Men vad roligt vi hade, och vad vi skrattade! :-)

Så här såg det ut uppe på toppen av Kröket idag:

299144-17
Med Funäsdalen i bakgrunden.
Det här känns inte som en särskilt smickrande bild, jag ser ut som en rånördig femtonåring och det är verkligen inget jag eftersträvar :-D Men om jag har riktig tur så kanske Calle lyckas fånga mig på bild en gång till den här veckan ;-) Utan jacka, mössa och gigantiska skidglasögon :-D

Jag har lärt mig en ny läxa. Vita kläder i kombination med Gris-Nilsar till barn är värdelöst! Jag fick ett par vita skidbyxor i julklapp 2006. Ursköna. Superfina. Jättevita (när de är nytvättade). Men med en 9månaders i knät som smaskar på choklad-Wafers känns det som att det hade varit bättre med ett par svarta, bruna alternativt ett par nougatfärgade byxor :-D Men det värsta är väl ändå att jag dressar kidsen i vitt! Hahaha!
Man lär sig nya (gamla, välinlärda) läxor varje dag :-D

Kommentarer
Postat av: Charlie

Jag är inte alls avis på dig just nu...
inte alls...

*morr, spott, fräs, grymt*

2008-02-19 @ 20:53:40
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0