Strejk!

Jag ska strejka! Jag ska sluta titta på Melodifestivalen! Vad är det för jävla krattor som ringer och röstar egentligen!? Rösta fram "Dunka mig"-Frida till final istället för Patrik Isaksson!? Bah! Egentligen borde endast jag få rösta, då skulle det banne mig bli ordning och reda på torp-fanskapet!

Vi hade latjo i bilen hem förut... Jag satt dubbelvikt och ammade Leylia (som satt i bilstolen), varje gång jag lutade mig bakåt och tänkte "Aaah, skönt att få räta ut ryggen!" så hördes högljudda protester från bilstolen i mitten.... Till slut fråga jag henne om hon inte vill att mamma ska kunna jobba och tjäna massa kosing och köpa snordyra kläder och prylar till henne och storebror? För i så fall borde hon kanske äta ordentligt engång var tredje timme eller nåt, och inte snutta konstant och hela tiden.
"Eeeh... Jag hade valt maten, helt klart..." Hörde vi från förarsätet.
"Bah! Tyst med dig! Jag försöker lära vår dotter att det är roligare med materiella ting!"

Jag försöker få tiden att gå ihop. Nu börjar pusslet - jobb, familj och fem minuter ensam på dass.... Funkar det om man skulle få för sig att strejka mot att dygnet har helt åt skogen för få timmar?

Kommentarer
Postat av: Charlie

Har försökt föra en sån strejk under ett par månader nu...
Funkar inge bra, tyvärr...

2008-02-24 @ 14:55:11
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0