Blixten


Den senaste tiden har jag konstaterat att vår söta dotter fick fel namn. Freja Leylia Alice passar henne inte. Hon borde döpts till Blixten Räser Turbo, eller något liknande.
Charlie har fått höra många gänger från mig att hennes son är helt vansinnigt snabb! Jag har även berättat för andra om hennes turbo-bebis. Hans speed tok-imponerade på mig, herrigud, hur kan en unge lära sig krypa, stå, gå så hysteriskt fort!? Nu har jag upptäckt att Jason inte är ensam. Leylia ligger i täten. Igår klängde hon sig upp mot Vidars parkeringshus, sträckte sig efter Vidars fåtölj och sen grabbade hon tag i Vidars säng och gick längs med sängkanten! Hur sjutton lärde hon sig allt det här!? Hon flyger fram över golven både när hon krälar och sitter i gåstolen. Hon svingar sig upp från golvet till stående mot stolar, likt Tarzan i lianer!
Jag lyckades, efter många om och men, att fånga henne på bild i mobilen när hon igår knallade längs med Vidars säng. Jag är fortfarande i någon sorts chocktillstånd!

Idga har jag fått gjort huuur mycket som helst. Jag är vansinnigt stolt. Jag har fått undan julplocket i vardagsrummet, köket, barnens rum, vårt sovrum och tvrummet. Jag har strukit gardiner på löpande band! Jag måste nog erkänna att även jag kan imponera på mig. Hur kan man få gjort så mycket med två knattar som kryper/springer under fötterna på en och som skriker, pratar och går på upptäcktsfärd? Man lär sig göra mer än sjuttioelva saker samtidigt den dagen man skaffar barn :-D
Kanske skulle jag hetat Blixten jag med?

Kommentarer
Postat av: Charlie

haha...hon har helt enkelt studerat Jason när vi varit på besök och tagit lärdom.
Man kommer ingenstans här i världen av att ligga på latsidan vetdu ;)

Får träffas en dag. Mitt hår behöver dessutom frisseras fortfarande...

kramar

2008-01-04 @ 15:32:16
URL: http://squilett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0