Hjälpreda

Vidar är världens bästa hjälpreda!
Han är, utan tvekan, världens bästa och roligaste assistent :-)
Imorse satt jag här vid burken och skrev ut blankett efter blankett.... Vidar slängde sig på golvet framför skrivaren, redo att ta emot varenda papper som kom ut. När pappren låg på golvet så reste han sig, tog upp pappret och så la han det bredvid mig på skrivbordet. Sedan kastade han sig ner på golvet igen, redo att ta emot nästa papper. Sötunge! :-D
Förut när jag stod i badrummet för att fixa ytan så klättrade Vidar upp på toaletten och så gick han igenom min necessär som låg på skötbordet. Där hittade han alla möjliga intressanta grejer. Topsen satte han i örat, rougeborsten drog han över hela ansiktet och lypsylet vet han percis hur man ska använda (korken tog han visserligen inte av...). Undrar vad det komemr bli av den pojken?
Assistent?
Make up-artist?
Make up-assistent? :-D

Vi har hunnit leka på lekplatsen idag också (det är mysigt att vara ute när det regnar.). Leylia gungade och det kittlade nog bra i magen för hon slutade inte skratta förrän jag satte henne i vagnen igen. Sen slocknade hon och sov som en gris medans jag och Vdiar åkte rutchkana, åkte tåg, gungade och kastade bollar :-)
Efter en bra stunds lek blev Vidar plötsligt jättetrött, så han gick och ställde sig vid vagnen och sträckte upp armarna. Jag satte ner honom brevid lillasyster och sen gick vi på en lång, lång promenad utan protester :-) Vi var lika sandiga och skitiga båda två när vi lämnade lekplatsen (nåja, Vidar var nog snäppet värre...Haha!)
Alltså, man blir ju verkligen helt speedad av att vara ute och leka i friska luften! Inte nog med att det är friskt och skönt, det är roligt också! Helt plötsligt är man tre år igen :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0