Humor på låg nivå

Frågan är om jag någonsin har skrattat så åt/ ihop med någon som jag gör med Calle?
Jag satt uppe vid teven och höll barnen sällskap medans Calle fixade käk, men så gick jag ner för att ta mig en kik i skafferiet/ kylskåpet/ frysen. Calle gjorde ett avbrott i matlagningen, ställde sig vid bänken och väntade på att jag skulle slänga mig i armarna på honom, men istället gick jag och satte mig ner:

-Sätter du dig där då? När jag står här....
-Ja, du har ju inte vart intresserad på hela veckan så varför skulle jag vara det nu? (Jag har gnällt hela veckan om att han varit svårpratad och trött.) Här har jag försökt förföra dig genom att berätta att jag gått ner ännu mer i vikt, men så har du knappt svarat på tilltal.... (Han gillar inte min viktnedgång, så det där sa jag ju enbart för att retas ;-) )
-Du pratar ju bara om dig själv hela tiden. Försöker du förföra mig genom att prata om dig själv, utan en endaste komplimang till mig? ;-) Det är ju helt fantastiskt att du överhuvudtaget hittade någon att leva med ;-) Det är som Manfred (mammuten i Ice Age) säger: Hittar man en livspartner ska man vara trogen, i ditt fall tacksam...

Jag skrattade så jag höll på att kvävas! Vi har onekligen underlig humor... Tonen är rå - men hjärtlig :-D

299144-14

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha.. Ja jag kan tänka mig att det är ett ständigt gapande där hemma.. Här är det d i alla fall och vi har bara en! =) Jag är också dålig på att klä på mig ordentligt! Jaha, men då är det ju jätte tätt mellan era barn ju, så ville vi också ha men det blir ju inte alltid som man tänkt sig! Höhö.. Vi väntar och väntar, känns extra trögt nu efter missfallet också! =/

Jaha okej, vad starkt av dig att plugga klart trots att du hade en liten där hemma!

2008-01-18 @ 21:39:50
URL: http://moranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0