Vuxenpoäng

Jajemänsan, idag har jag samlat vuxenpoäng så hälften vore nog! ;-)
Jag har strukit kläder för en hel armé, och helt plötsligt blev det svårt att få igen byrålådorna som tillhör Vidar, Leylia och mig. Konstigt? Förvånande? Nej, nej.... Fast man börjar ju undra vart alla kläder egentligen kommer ifrån? Har jag verkligen köpt allt det där? När?Jag förstår inte.... Eller så förökar sig kläderna i lådorna. Det kan nog vara så ;-)
Inte nog med det, jag har (det här är news flash!) gjort iordning i mina pärmar - och inte vilka pärmar som helst heller, utan bokföringspärmarna! WOW liksom! Nu har jag, som Alfons Åbergs pappa säger, var sak på sin plats. Alla papper i rätt ordning (hoppas jag). Jag kom dock fram till att det behövs en dataväska. (Ja, jag har redan hittat en. Vem gissade nåt annat?) Den är korallröd med blomkonturer på, tjock, lättburen, rymlig och finns på Telia :-D
Inte nog med detta. Jag har (jag vet inte ens om jag vågar säga det, det kanske blir för mycket på en gång?) märkt viktighetspärmen med "Bokföring 2008, Charlotta". Hur många vuxenpoäng får man egentligen lov att samla på sig på en endaste dag!? ;-)
Och, ett annat poäng som jag samlade på mig idag (som jag inte har döpt än). Jag bläddrade igenom Josefssons höst/vinter-katalog idag, vek sidor (inte särskilt många. Allt är ju relativt, men för att vara mig så var det inte många vikningar), och -håller er i- tvingade inte Calle att titta ens! Han bör vara nöjd, annars ska jag banne mig leta fram katalogen på momangen och visa varenda sida! ;-)

Jag måste ju slagit i huvudet i något. Det här är inte likt Lotta-ordningen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0