Helsikesförbaskadejäklaskitrackarnsidioti!

Ja. Det kan man verkligen säga. Ibland blir jag bara så lam.
I vintras gick spisen åt skogen. Då vart jag inte glad. Jag vart inte ens glad över att ev. få en sprojlarns ny, självvald heting till spis. Det är dyyyyrt med vitvaror! Det finns sjutusenåttioelva andra saker som är mer spännande att använda kortet till. Calle och farfar fixade turligt nog spisen :-)
Idag är det, hejsanhoppsan, den vita vara jag aldrig någonsin skulle kunna leva utan - tvättmaskinen! Den snurrar inte, den surrar och spolar, men den snurrar inte. Den centrifugerar inte. Men hallå - give me rena kläder damn it! (Jag har förvisso kläder för en hel armés livstid i garderoben, men jag vill givetvis ha just de kläder som ligger i maskinen!) Bah!
Tills slut, efter ganska många om och jättemånga men, så slocknade lampan och jag kunde öppna luckan. Kläderna som låg överst var kruttorra, kläderna som låg underst rann det om. Passande nog hittade jag en reklamsida i Elle Interiör idag, en tvättmaskin som tvättar på futtiga 15 minuter! Jiiihooooo! Men som sagt, jag kan lägga guldet på roligare saker.Dessutom ska jag till Ikea om en vecka, så före det kan jag absolut inte köpa nåt så dyrt (och garanterat inte efter Ikea-trippen heller...)
Alla vitvaror är från -97. Det känns inte som så längesedan, men det är ju, damn it, elva långa år sedan! Det tro på tusan att grejerna börjar protesta! Nu börjar jag förstå varför de sålde huset. Det var banne mig bra tidsplanering (ja, jag tror att många människor gör allt med elaka baktankar... Erfarenheter säger mig att den man minst anar kan gräva ner sig själv på det viset, och planeringen kan pågå så länge som 8 år, väl dolt dock.)
Well, nummer tre av "Helsikesförbaskadejäklaskitrackarnsidioti"-listan är mina glasögon. Jag måste ha ett par nya glasögon, och det banne mig fort! De här har fått sig så många smällar nu så att de inte sitter de jag sätter dom. Senast igår fick de sig en spark av min son. Idag fick de sig en tillknyckling av dottern. Som sagt, de faller snart isär av sig själv. Nummer fyra är min söta dotter, som spydde ikväll igen. Två kräksfria dagar, men så ikväll var det dags igen. Det kan visserligen ha varit tillfälligt. Behöver jag säga ytterligare en gång varför jag inte kan leva utan tvättmaskin? Funkar de dessutom så är ju det ännu bättre....

Kommentarer
Postat av: Charlie/squirlett

psssssssssssst.....

Vi har en tvättmaskin här som vi kommer behöva sälja när vi flyttar, och kan även tänka oss tidigare. Den är bara 2 år. Men blir inte så dyrt för dig så du kan nog ha råd med både den och IKEA.

Dessutom tar den hela 7 kg tvätt, vilket är en hel del nerspydda barnkläder.

Du vet vart jag finns om du är intresserad.

Nått bra märke är det oxå.

Som sagt, den finns kvar till augusti/september så du har nån månad på dig att spara.

kramar

2008-06-27 @ 17:58:49
URL: http://singelmorsa.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0