Söndag 22/6

Helgen före midsommar spenderades i Skalhamn och på söndagen åkte vi raka vägen från Skalhamn till mitt jobb. Det var dags för den årliga balen i Thn, och jag hade en uppsättning på schemat. Det blev kalasbra!

Det känns som att jag tillbringar all min vakna tid hemifrån. Det är resvägen till-på plats-resväg hem. Och de som rattar fordonen på resvägen är riktiga krattor! I måndags var bussen exakt 30 minuter sen. I tisdags var den 43 minuter sen! Om det hade varit lördag.... Men det var det ju inte. Jag ringde till Västtrafik och förklarade (till viss del lugnt och sansat, men med galet tydlig irritation på rösten) att bussen ÄR SEN! Egentligen hade jag bara velat skrika rakt ut att dom kunde fara och flyga, att jag vill ha pengarna för busskortet tillbaka och att jag aldrig mer tänker åka med deras nochiga, tidsoptimistiska katastrofer till chaufförer.... Personen på Västtrafik frågade lite försiktigt om det inte kunde vara så att jag råkat slinta med blicken och tittat på lördagstabellen?
-Skojar du? Jag vet väl hur man läser en tidtabell!
-Jamen...Jamen....De enda tiderna jag kan hitta som stämmer med de tiderna du säger är på lördagstabellen...
Det var tur att han inte såg mig i just det ögonblicket... Sanningen gick snabbt upp för mig. Hur kunde det vara möjligt?! Är jag verkligen så körd i grus? Tydligen...
Pinsamt? Jodå, litegrann.... En liten aning.

Calle kom häromdagen hem med Max-mat. Avocadoburgaren smakar kebabpizza. Det låter wierd, men den smakar inte så konstigt som det låter...
I torsdags var jag ledig. Då tog vi oss till dagis. Mina barn ska börja på dagis. Mina små, små, små bebisar ska börja på dagis med massa andra stora, hemska bufflar som kallas barn. Mina små trollungar. Hur ska detta gå? Hur ska dom kunna överleva utan mig? Eller ännu värre - hur ska jag kunna överleva vetskapen att någon annan tar hand om mina barn!?
-Ni kan ringa under dagen och kolla av läget... Jag vet själv hur det var, och det känns bättre att ringa och kolla.
Det var dumt sagt. Vad kommer jag göra på arbetstid tro? Ringa till dagis? Je. Säkert mer än en gång om dage....ehum...i timmen.

Midsommar firades i Skalhamn! Och geuss what! En kändis har bosatt sin vagn på campingen! (ingen kändis kändis, utan en kille som bodde på våran gata i staaaan (i Brålanda) när jag växte upp. jag kommer säkert gå förbi människan både tretton och fjorton gånger utan att känna igen honom. Jag har säkert redan gått förbi....

Nu börjar sommartid! Arbetsdagarna blir färre, och det ska bli så fantastiskt skönt att bara vara med barnen och Carln min. Ledigheten börjas med en tur till plånböckernas mecka tomorrow. Me like :-)
Jag har blivit bokad på dejting-fronten. Jag har fått en Ikea-dejt! Åh, så roligt! :-)

Ikväll körde vi på projekt lägga-leylia-i-egen-säng. Hon har somnat nu, efter över en timme med tårar och skrik. Jag gick in, la ner henne, pratade, tröstade. Allt detta utan att lyfta upp henne. Till slut var jag tvungen att gå ut. Man kan inte övertyga en unge att det går jättebra att sova i egen säng, utan att bli nattad av mammas tutte i mammas säng, medans man själv bara vill skrika rakt ut och grina lika mycket som söttösen. Jag var tvungen att gå ut. När hon väl slutade grina och somnade av ren utmattning så kunde inte jag hålla tillbaka längre. Stackars barn! Jag känner mig fullständigt genomvidrig som låter henne stå där och sträcka sig efter mig och grina, men så lägger jag henne och går ut därifrån. Men det tro fan att ungarna sover hela natten med Anna Wahlgren-metoden.... De tröttar ju ut sig själva fullständigt när de får stå och grina på det där viset! Efter en kvart sa jag till Calle:
-Jag kan ju itne gå in och ta upp henne nu heller, då blir ju de senaste tio minuterna ren tortyr istället för en bra grej på sikt....
Jag vet inte varför jag sa det... Förmodligt mest för att övertyga mig själv för att orka lyssna på henne.
Är Anna Wahlgren-metoden verkligen okej?


Kommentarer
Postat av: Marja

Skönt för dig att få vara lite ledig! Hjälmen är köpt på Sporttjänst, tror jag det heter, den där sportaffären på övervåningen i Kärnan. Du får komma hit och köpa en. :)

2008-06-23 @ 19:51:32
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0