Dagens djupa fundering

Alltså, så här ligger det till:
Jag jobbar. Jag åker buss till och från min arbetsplats. Jag har idag upptäkt att backspegeln i en buss är typ gigantisk. Man ser vad busschauffören sysslar med när han kör (till viss del iaf). Man ser när....om busschauffören petar sig i näsan. Men ser när...om busschauffören öppnar rutan för att haspla ur sig världens största spottloska. Har man dessutom otur så sitter man på samma sida som chauffören och ser när spottloskan träffar fönstret. Alltså, hur skabbig får man bli!? Inte nog med det! Han satt där i sina überomoderna solglajjor (sport á la 1990. Urk!) och bara såg nonchalant ut.... Körde som en dåre gjorde han också "Oj -hejsanhoppsan- där är står visst en fartkamera, dags att släpa bromspedalen i den härligt grånyanserade asfalten! Såja, nu är vi förbi, då kan jag botta den andra pedalen igen!" Snacka om dragspel! Och en gammal, gammal  jätte-skramlig buss var det.... Jag vill aldrig åka med den där fånen igen! Tacka vet jag lite gamlare, lite lurvigare och lite gråare busschaufförer som har insett att en buss inte är en leksak, framförallt inte när den innehåller småbarnsmammor! Bah! Dagens risbuske till den där fjanten!
Nu till funderingen; Finns det inget i busschaufförens utbildning som säger att han itne får peta näsan, eller spotta loskor ut genom sidorutan när det finns andra människor i bussen? FÅR MAN LOV ATT VARA SÅ SKABBIG?!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Som busschaufför är allt tillåtet verkar det som.
Loska på fönster, köra fel väg utan att behöva be om ursäkt, stöta på resenärer på sliskigaste möjligaste vis...Tydligen...*suck*

Det är därför man har KÖRKORT!!! ;)

2008-03-08 @ 19:55:09
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0