Fullt ös - medvetslös.

Det har onekligen varit en tuff vecka. Jag är klubbad och halvt medvetslös. Det är en ganska stor omställning att gå från att vara föräldraledig till att passar bussar och tider 6 dagar av 7. Det är visserligen rena semestern att vara på jobbet, utan barnskrik och blöjbyten ;-) Men jämförelsen är ju egentligen jäkligt orättvis.
Ikväll är jag så trött så ögonen svider.... Tanken var att jag skulle somna tidigt så jag gjorde att nattningsförsök med Leylia för över en timme sedan, utan resultat. Nu försöker Calle istället, och han lyckas säkert bättre än mig, i vanlig ordning :-) Vidar sover sedan länge.

Idag har vi varit ute och lekt med Ida och Rasmus, och efter det hade vi årets grillpremiär :-)
 Jag tog med Vidar till lekplatsen, där han plaskade i vattenpölar och jag gungade. Det är så skönt när jag är ledig och bara kan gå i mysbyxor, grisa i sandlådan (jag har fortfarande sand kvar i hårbotten... Peeling liksom. Hahaha!) och snubbla runt i lerhavet på fotbollsplanen. Det är så skönt att "bara vara" och mysa med Calle och barnen. Det blir på ett helt annat sätt.....

Rätt låt vann!
Hockeyn var oliiidligt spännande, och det var ju onekligen roligt att Frölunda lämnade kvar Färjestad i skuggan.... Och Timrå-Modo var ju himla kul! :-)

Dags för bingen.

Kommentarer
Postat av: Dryden

Det där sista om hockeyn tar jag med ett lastbilsflak salt, för du vet ju ingeting om den sporten. Uppenbarligen, efter erkännandet ovan. ;)

2008-03-16 @ 00:20:37
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Calledonien

Även om det ibland känns som att tala med en knäskål så försöker jag faktiskt ständigt göra Lotta mer allmänbildad inom idrottens värld, när jag sitter och tittar. Tro det eller ej men jag tror (och hoppas) att i alla fall en liten bit av det jag säger etsar sig fast någonstans i det röriga huvudet. ;) Igår gick vi igenom hela slutspelets struktur och uppbyggnad så Lotta kan ju i alla fall stoltsera med att hon nu vet precis hur många matcher som kvart, semi och final spelas och vilka som går vidare och möter vilka. För du minns väl det lotta? Hahaha! :D

2008-03-16 @ 15:47:54
URL: http://calledonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0