Undantag.

Alltså, det känns som att jag måste klargöra en och annan liten detalj ang. mitt jobb som frisör.
Jag ger inte rabatt. Jag, precis som alla andra, måste få in pengar för att kunna ta ut en lön. Mina barn vill också ha julklappar, som fotografen i Sunes Jul sa. Priserna på salongen gäller alla. Inte ens min mamma kommer undan. Faktiskt. Jag må låta som en dryg jävel, men jag är ingen volontär, jag jobbar inte gratis. En snickare renoverar garanterat inte ditt badrum gratis, även om ni råkade vara klasskompisar på lågstadiet.

Jag, däremot är ett undantag. För Calle är jag nog ett undantag, för jag kan lova att han inte hade servat någon annan som han servar mig. Lagom till Grey's Anatomy kl.21 så hade han fixat till laptopen, så att jag skulle kunna blogga, titta på Gre's och leka med Leylia - samtidigt! Han t.o.m startade min blogg åt mig! :-) Han skämmer bort mig mer än lovligt :-D Han shoppar åt mig, smyger ner charmiga lappar i min väska, lagar mat åt mig, tvättar mina kläder, städar huset och lyxar till min tillvaro... Han är ett riktigt kap! :-)
Inte nog med det - idag har han flyttat in sovrummet i teverummet och tvärtom. Det blev helt vansinnigt bra! Jag fattar inte varför vi inte gjorde så från början, vad mycket jobb det hade besparat oss! Nu har jag dessutom hittat helt fantastiska fondtapeter till sovrummet.... Jag ska allt se till att Calle inte sitter sysslolös, nu när han bara är hemma och degar med barnen ;-)

Kommentarer
Postat av: Charlie

Som sagt....sånna karlar FINNS inte...
inte i min värld i alla fall *snyft*

Tror jag ska skicka min på kurs hos din :D

2008-03-12 @ 23:10:25
URL: http://squirlett.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0