Update

Herrigud, allt som har med internet att göra är verkligen såå bortprioriterat! Jag är aldrig inne på Bilddagboken, Facebook, Familjeliv heller! Jag har bara inte tid. Jag smyger iväg till bussen på morgnarna, jag jobbar äschlet av mig, sedan åker jag hem och leker med barnen och sedan är det huvudet före ner i sängen.... Då är jag helt utmattad. Jag sover som en gris och snoozar gärna mer än tillåtet många gånger på morgonen. Det är ju bara så mysigt att ligga nära Leylia och höra bebissnarkningarna hon ger ifrån sig :-) Hon fyller förresten snart ett år! jeeeses, vart tusan har det året tagit vägen!? Och inte nog med det: Hon går.... Fort dessutom! Hon kryper upp i trappen... Hon pekar på det hon är ute efter... Och det sötaste av allt: Hon säger mamma! (nam-nam och mamma) Min söta unge håller på att bli stora tösen!
Jag har konstaterat att jag har nog blivit en bättre mamma sedan jag började jobba igen. Jag kan ägna mig helt åt barnen när jag kommer hem (huset är städat, tvätten är fixad, maten står på bordet)! På mina ledig dagar (de är få, men de finns) kan jag mysa med ungarna utan att ha en massa "måsten".
Idag har jag visserligen haft massa måsten - t.ex. bokföringen, och jag jag säga att jag hade never fixat alla siffror utan barnens fantastiskt tålmodiga farfar! För det är nog ganska påfrestande för tålamodet att jag fattar trögt :-D

Imorgon är det dags för jobb igen. På lördag är det jobb igen. På söndag är jag ledig.
Jag måste nog erkänna att jag hatar detta hattandet med lediga dagar hit och dit, mitt i veckan! Jag jobbar hellre sex dagar i sträck och är ledig en (som det brukar vara) istället för ett jobba två dagar, ledig en, jobba en och en halv och vara ledig en, sedan jobba sex dagar och så fortsätter det med klämdagar och mittiveckan-ledigt. Fast visst hade jag kunnat jobba idag.... Det hade garanterat funnits en del inbokningar med tanke på att alla andra varit lediga....

Well. Det är dags att dyka i sängen, jag är trött som tusan och tänkte ta mig upp utan stress och panik imorgon (jag tokförsov mig skitmycket igår....)
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0