Lättroad

I söndags skulle jag fräscha till naglarna lite, och snabbmålade med transparent lack. Leylia upptäckte detta spännande moment och började envist tala om att hon minsann också ville måla naglarna. Sure, tänkte jag. Men transparent är väl inte så roligt? Det syns ju inte... Så jag tog fram det flickigaste jag har - ett godisrosa. Jag satte mig på golvet och sötungen ville sitta i knät på mig. Så fort jag tog fram lacket så sträckte hon fram pekfingret. Vi lyckades måla alla fingrar och stortårna. Men jag kan säga att man skulle behöva ett lack som torkar lika fort som superlim när man målar på 1,5åringar :-D Det var rosa spår överallt, på toalocket, mina fingrar, golv osv... Men fint blev det (det som hann torka. haha!)
Det var en stor händelse :-) Vidar var nyfiken men sa "Näääääj" när jag frågade om han också ville ha rosa nagellack... Och tacka fan för det, för hade Calle sett Vidar med rosa naglar så hade han nog trillat av pinnen. Moooahahahahaaa!!
Nu har jag även börjat plåga dottern med hårspännen. Man måste ju sätta undan luggen, hur lång eller kort den än må vara :-D Dom tyckte att hon var jättefin på dagis imorse med ett minispänne i håret.... Undrar om det sitter kvar när jag hämtar hem dom igen? Knappast, va? :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0