Bad day

Jag säger som Leylia: "Det är bajs..." Den här dagen är bara ren skit. Guud vad tråkigt det är att känna så. Inte nog med att man redan är på dåligt humör, man blir ju på ännu sämre humör av att man inte vill vara på det redan dåliga humöret! Hängde ni med?
Jag har tusen saker på to-do-listan idag. Men jag har ingen lust. Jag har fått bäddat sängarna iaf, det har bara tagit mig två timmar att ta tag i en så simpel sak.... en vända in i vårat sovrum gjorde att mitt redan dåliga humör och mitt redan dåliga humör pga dåligt humör blev ännu sämre! Jag hatar vårt sovrum. Jag avskyr det! Det är så mörkt där inne och tråkigt och trasigt där inne, mitt på blanka dan, att man behöver ljusterapi för att ens orka veta om att rummet finns! Det är bara det att en möbelshopping-trip är inplanerad, men de som är involverade är inga lätta personer att planera med. Så enkelt (eller svårt) är det.... Jag håller på och sparar ihop pengar och har redan fått ihop till sängen. Några uppdrag till så är även sängborden säkrade. Men - jag ställer inte in några nya möbler där förrän det är ommålat och med fondväggen på plats! Det är den dagen jag väntar på just nu. Att stå där i dörröppningen och titta in på vårt ljusa, fräscha, nya sovrum :-) Kanske är det lika bra att jag tar av möbelpengarna och köper fondtapeten redan nu? Annars lär det aldrig bli gjort, den kostar ju trots allt drygt 500:-/rullen. Och med en gammal bil, ett hus mitt i renovering, två barn och en lotta med sjuka vanor ;-) så hittar man liksom inte 1000:- undanstoppade någonstans, som ligger och skräpar i väntan på att bli spenderade. Nej, jag säger inte att vi har det kass ekonomiskt, men fondtapeter hamnar liksom väldigt långt ner på prio-listan ;-) Det är väl bra att jag har Calle som sköter ekonomin här, annars hade jag satt mig själv på svält för att kunna styla iordning huset. Göd barnen och Carln, styla för resten :-D
I know I'm crazy....
Jag ska vara vuxen med allt vad det innebär, men pengar kan jag inte handskas med. Vill man öka någonstans så får man dra in någon annanstans, och jag har väldigt lätt för att dra in på min mat till förmån för roligheter - nya stuff till Calle och barnen. Eller ett nytt sovrum, eller en ny tvsoffa.... Eller ett nytt badrum, eller ett nyaa kök (grannens kök är ju fördjävla fräckt alltså!)

Det är dags att återgå till städningen.
Men förresten, gissa vad jag hittade i micron förut.... Vidars bilar, av alla dess slag. Igår hittade jag Teletubbarna och Apan i micron. Vad är det för idé han har fått? På tal om leksaker så kräks jag på alla småprylar som ligger vart man än sätter fötterna! Ett lekrum hade vart kanoners! Inga leksaker utanför rummet, liksom.... Det hade ju iofs aldrig funkat, men tanken låter fin :-D Födelsedagen närmar sig och jag vet att leksakerna en vacker dag kommer ta över vårt hem ;-)
En update till innan jag återgår: Jag lånade hem en spikmatta av A-C. Superskön att ligga på och den gör bara så gott för ryggen! Men den gör inte lika gott under foten. Ja trampade på den. En stressig torsdagsmorgon satte jag foten längst ut på kanten och träffade en (tack och lov var det bara en) spik. Den gick raka vägen in (mitt under foten). Det droppade rött i hallen... Det första jag kollade var så att det inte kom något blod på spikmattan eller överdraget. Det gjorde det inte.
Alltså, ljudet när spiken gick igenom var helt sjukt! Det knäppte liksom till. Vidrigt! Smärtan gjorde mig spyfärdig! Jag tillbringade längre promenadsträckor i heels, för att inte belasta mitt under foten. Jag var halt resten av dagen....

Well, back to work....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0