Nyheter varje dag

Man hör nya saker från barnen varje dag. Hittills har de varit pratkvarnar utan dess like, men man har liksom inte fattat vad "orden" betyder.
Leylia har börjat säga "De e bajs" när det är dags för blöjbyte.
Senast för några minuter sen sa Vidar "Titta! Såg du?" till Leylia. (Dom tittar på Pettson och Findus, Kattonauten.)
Häromdagen när Calle bytte Leylias blöja så stog Vidar bredvid och titta undrande, till sist sa han "Va e de?" Varpå Calle svarade "Det är bajs...." och Vidar svarade tillbaka med ett "Uuuuh..."
Hahahahaaa!!
Och på BVC vill de ta in honom för en extrakontroll när det gäller talet. Det släpper ju. Daniel pratade först vid fyra års ålder. Oh honom är det ju inget (större) fel på ;-)
Tror de verkligen på BVC att han kommer haspla ur sig alla ord han kan på beställning? Så länge inte föräldrarna oroar sig så borde väl inte dom göra det heller? Det är ju vi som känner våra barn bäst, vi ser ju hur de utvecklas från dag till dag. Egentligen vill jag ringa och avboka tiden, men då blir det väl ett jäkla rabalder.

Vidar har åkt på en ögoninflamation. Men det verkar ju onekligen vara en mild variant, för jag tycker redan att det ser mycket, mycket bättre ut. Kanske kan ha åka och bada idag iaf? Han skulle ju bli helt överlycklig! Jag ska ringa och prata med farmor sen....

Kommentarer
Postat av: Dryden

Drydiansk ketchupeffekt. När jag väl började snacka så kom både läsning och räkning av bara farten. Nu är det med "farten" kvar. :P

2008-09-26 @ 15:19:05
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0