Helgen som gick.

Barnens dagsitider är ändrade. Det värker i mammahjärtat att ha dom på dagis så många timmar varje vecka, så jag har dragit ner på mina arbetstider för att slippa jobba så mycket hemma på fredagar. Mån-tors går de 8-16:30. Inte en hel arbetsdag alltså, det känner jag mig väldigt nöjd med :-) Men på fredagar har de gått 8-14 för att jag ska få jobbat undan och för att det blir så krångligt med sovtider och annat, eftersom Leylia fortfarande sover en liten stund på dagis. Men, nu är det ändrade rutiner. 9-12 på fredagar, det känns som lagom lång tid för dom. Jag hinner inte mer än hem innan det är dags att hämta igen :-D
Så i fredags tog vi första sovmorgonen :-) Sen knallade vi iväg till dagis.

Leylia väntar in Greta, som gärna följer oss nästan varje dag.


Söthönan och Greta gör sällskap. (Gretas kropp till vänster, huvudet kom inte med :-D )
Elefantet hänger i ett stadigt grepp under armen :-)



När det var dags att hämta kl.12 så kom jag mitt i maten, eller rättare sagt, mitt i glassen. Det var festfredag (sista fredagen varje månad firas dom som fyllt år under månaden som gått) så jag fick mig också lite glass :-) Vidar blev så glad när de andra barnen sa "Vidar, nu kommer din mamma..." Han hoppade upp och ner på stolen och skrek "TITTA!!" Sen var det puss och kram och så skulle han visa allt möjligt . Sötnöt :-) Leylia blev lika glad hon, och det bästa som finns är att hämta skruttarna när dagen är slut :-)
Vi gick hem och jag gjorde ett krafttag på altenen. Jag rensade ogärs mellan plattorna och gjorde iordning. Det blev så himla bra! Men det är väl vad man kan förvänta sig när man hållt på i 5 timmar....

Jag borde tagit en före-bild, men glömde ju givetvis bort det.
Så här såg det ut efteråt iaf :-)

Inte ett enda ogräs så långt ögat nååår! :-D

Så här skönt var det att sitta i solen och slappa efteråt :-)


En pratstund i telefon med mamma hör nog till de vanligaste vanligheterna ;-)



Igår var det jobb som gällde. Mamma och mormor kom ner till salongen och fick sig en makeover :-D
Calle var i Skalhamn och fixade med husvagnen och öppningen av campingen... Barnen lekte hos farmor och farfar hela dagen :-)


Jag gjorde en supergod kycklinggratäng till middag.
De rekomenderas verkligen!

Kycklinggratäng med fetaost

4 kycklingfiléer
Olivolja till stekning
150g fetaost
2,5 dl creme fraiche
Pressad saft från ½ citron
4-5 stora potatisar
2 vitlöksklyftor
1 rödlök
Salt & Peppar
½ knippa persilja
2 dl oliver

Skala och skär potatisen i tärningar. Skala och hacka vitlök och lök. Hacka persiljan.
Mosa fetaosten med creme fraichen, smaksätt med citronsaften, slat och peppar.
Skär kycklingfiléerna i mindre bitar.
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek potatisen i lite olivolja gyllenbrun, lägg i löken och låt fräsa med i några minuter. Krydda och blanda ner oliverna och persiljan. Lägg över potatisblandningen i en ungsfast form.
Stek kycklingen gyllenbrun i lite olivolja, salta och peppra. Lägg sedan kycklingen på potatisröran i ugnsformen och toppa med creme fraiche-röran.
Grädda i ugnen i ca 20-25 minuter.
Servera med en sallad.

Supergott! :-)


Igår fick jag världens bästa present av Ann-Christine! Lipglossoman som jag är så vart det ju rena julafton för mig! Lyckan var total! Hon vet hur man gör en lipglossoman lycklig! Idag känner jag mig fortfarande om ett litet barn på julafton
"Vilken ska jag ta nu? Ska jag prova den, eller den, eller den, eller den..." Ååååh, vad roligt! 11 läppglans! Årets julafton kommer vara lääänge! :-D







Fatta vad roligt! :-)


Dagens långa inlägg för avslutas med gårdagens bild på mig ;-)



Idag är det gårsstädning och skitväder, kanske, om jag hinner och orkar, så blir det uppdatering igen ikväll :-)

Kommentarer
Postat av: Marja

Åh, ni har ju grönt gräs! Vad himla fint! Och fina lipgloss, söta barn, söt mamma, allt! :) Nu när du lagt ut en massa smarriga recept på sista tiden, kan du inte lägga ut receptet på den där kycklingsalladen vi fick hos er i somras, den var ju sååå god!! Kram!!

2009-04-26 @ 12:57:08
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0