Det ena leder till det sjuttiofemte....

För två veckor sedan fick jag för mig att jag skulle måla köksluckorna i antikvitt. Bara luckorna. Jag plockade ner luckorna och insåg fort som tusan att jag skulle bli tvungen att även måla köksskåpen. Well, det var väl bara till att köra igång då, tänkte jag och började leta fram mina gamla målarkläder från inflyttningsrenoveringen för 2,5 år sedan. Medans ajg letade efter målarkläderna så hann jag tänka "Vad fan ger jag mig in i?" Jag puttade undan tanken och peppade mig själv med "Nu eller aldrig!" istället :-) Jag insåg när jag målade mellanrummet mellan underskåp och golv att jag skulle bli tvungen att bättra på färgen på panelen också, i samma färg som innan givetvis. Det blev inte så. Istället målade jag skåp, insida luckor, mellanrummet mellan underskåp och golv, och panelen i halvblank antikvit färg. Kanonfint! Men jag insåg att jag skulle bli tvungen att måla alla golvlister också, det hade ju sett fördjävla tråkigt ut med mörka lister... Så jag målade listerna också. Fronten på luckorna blev högblank (nåja, allt är ju relativt...), så ser även listen i överkant på panelen ut nu. Men så när jag ändå höll på så målade jkag elementet. Och fönsterbrädor. Och fönster. Och så bestämde vi att tapeten i köket skulle bli gul istället för att ha kvar det gröna vi hade innan, till den champangefärgade panelen. Så.. Skåpsluckorna drog med sig skåp, lådor, lister, panel, tapet, fönsterbrädor, element och fönster... Se där ja. En enkelt luckuppfräschning blev en helrenovering.
Före:





Under tiden:


Det blir så mycket bättre med en blommig hammare :-D


Efter:
Det är ju helt galet vad mycket det gör att få målat fönstren vita!


Här är ena väggen fortfarande grön, men det ska bort... :-D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0