Lika sant som...


...att Bamse blir stark av Dunderhonung är hans tänkvärda ord.



Bamse är en lillgammal björn. Söt till tusen och smart som få.
Imorse innan det var dags att gå till dagis så tittade vi på Bamse - jag och barnen.
Vargen stjäl Åsnan och Lille-Skutt säger till Bamse:
-Han borde fått ett kok stryk!
Varpå Bamse svarar:
-Ingen blir snällare av att få stryk.

Helt plötsligt bara det slog mig. Jag har sett filmen tusentals gånger vid det här laget, men det var först nu jag reagerade på orden. Tänk om hela världen kunde tänka som Bamse, vad mycket bättre det skulle vara då! Om USA-regenterna kunde tänka så innan de bombade halva världen... Oh my! Tänk er själva, vad mycket bättre det skulle vara då. Och om alla dessa som man läser om i tidningen var och varannan dag som blir haffade av polisen för misshandel och andra onödliga brott. Tänk om DE kunde tänka så. Mer Bamse åt folket! Fängelserna borde visa mer Bamse. Han är smart, han :-)

Kommentarer
Postat av: Dryden

Ändå "knäpper han folk på näsan" så de flyger upp i träd? Blir inte det lite motsägelsefullt? I mina ögon ger Bamse folk stryk som få andra. :)

2009-08-28 @ 14:01:08
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0