Spacklat renoveringsprojekt


Jäpp. Vi ska fixa iordning sovrummet. Jag har rivit skarvar, spacklat (med viss hjälp av Carln i huset) och idag skulle jag slipa bort spacklet... Men jävlar va slipdamm det blir! Här kommer några bilder från operation sovrumsrenovering...

Så här har det sett ut i ett år nu. Vi slog ut väggen när vi flyttade in, men insåg ganska snart att den skulle upp igen. Så ett år efter rivningen åkte väggen upp igen, och ett år efter det ser det fortfarande ut så här :-D


Jag har spacklat det här. När Calle gick loss med spacklet så sa jag "Fan vad lite spcakel du använder! Skarvarna lyser ju igenom!" -Det behövs inte mer, det blir bara jobbigare att slipa... No shit!? Jag har lärt mig nåt nytt igen :-D


Den gamla fondväggen åker åt skogen, äntligen! Och ersätts med en annan, så småning om ;-)


Jag täckte möblerna i rummet med lakan. T.o.m lampan täcktes, jag hängde ett lakan över den med. Det ser fördjävla tråkigt ut....


Min "slutkörda slipppapper"-hörna. Fina fotspår va? Det blir som sagt en heeeeel del slipdamm...


Mina svarta (?) mysbyxor såg ut så här efter att jag hade slipat halva väggen.


Vem har gått i trappen med vita tossar!?!?! Någon förföljer mig...


Well. Så här fint var golvet i sovrummet när jag var klar (i den renaste hörnan....)


Snyggt va? Hahaha! Fan vad det satt! Jag skrämde skiten ur mig själv när jag gick förbi spegeln!


Efter, nyduschad och fixad för ett bvc-besök med favoritdottern :-)

Vacker utan (slip)spackel

Och så fick jag den här värdelösa låten på hjärnan... Don't even ask!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0