Vilken katastrofdag!

Alltså, vilken jävla skitdag, rent ut sagt!
Första felet på dagen: Det låg ännu mer snö ute än det gjorde igår!
Jag traskade i mina snowjoggers med en sötunge i varje hand till dagis och sedan hem igen.
Men så var jag ju tvungen att åka in till stan imorse för att hämta ut beställda varor till salongen hos en leverantör. Säljaren är bara för härlig! Hon är nog den bästa säljaren :-)
-' Åh, hej Lotta! Vad roligt! När jag såg snön imorse så tänkte jag att du kommer nog inte...'
Vi kollade runt lite grann, sen hämtade vi beställningen och la ner lite till i påsen ;-) Sen provsatt jag stolarna. Himla käckt! Det blev en av dom så klart :-)
Sen gick jag vidare till Oden. Jag hade medlemsrabatt på Åhléns. Jag kollade på kläder till Gris-Nils. Men kom på mig själv lika fort. Herrigud, hon är den sista ungen på jorden som behöver mer kläder! Vidar fick några fina reaplagg. Han är ju i mer behov än Leylia. Basicgrejer mot rabatten :-)
Sen fick jag springa till bussen! Jag gick av på hållplatsen här utanför och höll på att bli överkörd av en backande plogbil! Han såg mig, jävligt sent, men ändå... Jag struttade undan i mina decimeterklackar (ja, det var ett jävligt dumt val av skor....eller ett jävligt dumt val av väder) och... *TJOFF* så låg jag på backen, jag halkade på sidan och slog i hela sidan på underkroppen. Arslet slog hårdast. Det känns som att högerfoten pekar ut åt sidan, hela benet känns vridet.... Jag haltade vidare hem och skulle få gjort så himla mycket. Istället blev jag sittandes i telefonen och hamnade i en diskussion jag gärna hade vart utan... Dagen var därmed förstörd. Pissigare humör har jag nog sällan vart på. Jag såg fram emot dagens ljuspunkt - att hämta mina älskade på dagis! På vägen hem hade dom snöbollskrig med mig... Båda två kastade snöbollar på mig och jag skrek 'Iiiiih! Åhnej, jag blir bombarderad!' Det var alla mot en (barnen mot mig). jag hamnade i underläge eftersom jag inte kan kasta snöbollar på mina söthönor. Vidar fick sig en mini-kockel på ena skon... Jag fick snöbollar överallt! Hahaha! Dom skrattade så dom kiknade! Fantastiskt! :-)
När barnen hade röjt runt en stund i tvrummet så gav jag dom varsin banan i soffan. Bakom mig låg en stor lastbil och i lagom benläng därifrån stod en av deras leksakskorgar! Vad gjorde jag? Jo, jag trampade halvt på lstbilen, tappade balansen fullständigt och föll baklänges, med ena skinkan rakt på hörnet på korgen! Ni vet när man får så där jäkla ont så man får spy-känslor? Så kändes det... Nu är jag halt igen.... Tur att jag inte får blåmärken så lätt. Det är ju inte så snyggt med smurfblå skinka, menar jag...

Ge mig vår så jag kan bli glad och trevig igen ;-)

Nu blev Leylia ursur på mig för att jag sitter här och är tråkig...

Byyye!


Kommentarer
Postat av: Dryden

Kockel! Fantastiskt ord!

2009-02-06 @ 18:26:38
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0