Skadeglädje

Ja, jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv i fredags på bussen på väg till jobbet...
Det finns två busschaufförer som jag bara inte tål... När bussen saktar in och jag ser vem som kör och jag ser att det är någon av dom så börjar jag genast fundera på om jag kanske ska ringa mig sjuk istället? När dessa två chaufförer kör så hinner man tänka både en och trettiofem gånger 'kommer jag komma fram levande idag?' Dom kör som idioter! Dom gör idiotomkörningar i bakkrön, skymda kurvor, pratar oavbrutet i mobilen "Öööh, vad gjorde du i helgen då!?!? Höhöhöhö!" Arbetsrelaterade samlat? Skulle inte tro det va....
Fan man kan inte slappna av över huvudtaget! Att somna på deras turer är ett omöjligt uppdrag...
I fredags körde "mobilprataren", och jag suckade ljudligt när han stannade vid hållplatsen. Vi hann inte lågt ut på 45:an förrän han tyckte det var dags att köra om en lastbil... Med släp... En Schenker, om det nu spelar någon roll... Well, han körde om. Jag bara suckade. Till vilken nytta liksom? Vad tjänade han på det? Det dröjde inte länge förrän han skulle stanna till vid en hållplats. See where I'm going? Vem / Vad körde förbi när bussen bilnkade och ville tillbaka ut i körfältet igen? Gissa...
Schenkerlastbilen! Moooahahahahaaa! Jag kunde inte låta bli att hån-le och skratta för mig själv... SÅ mycket tjänade du på det! HA! Jävla kratta att leka Blixten bland andra fordon!
Ibland kan man ju undra om en del chaufförer löser in samma busskort som jag? Flerkommunskort varje månad? T.o.m JAG skulle kunna köra bussen bättre! Faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0