En busschaufför, en busschaufför...

...det är en man med hatthumör...

Igår när jag gick på bussen till jobbet så ramlade jag nästan baklänges när dörren öppnades. Där, i chaufförssätet satt en busschaufför -så klart- En manlig sådan, iklädd hela uniformskittet. Inklusive "lokförarmössan". Så jävla coolt!
Det var banne mig annat än den där Babyface som kör som en stollig dåre, hafsigt klädd med en urful privat keps på ballonghuvudet, solbrillor á la 90-tal, mobilens headset fastklistrat i öronen och en käft som smattrar värre än smällarna på nyår.
Jag kunde liksom inte riktigt hålla mig för skratt, det var så jävla coolt. Så jäkla roligt! Och så satt han så där rak i ryggen hela tiden och såg verkligen gammaldags ut. Jag, som tillbringat de senaste två veckornas bussresor med att läsa Mig äger ingen av Åsa Linderborg, kunde inte koncentrera mig på boken...  Jag blev nog chockad :-D


(Jag sökte runt efter någon bild på mössa, men hittade inget... Bah!)

Kommentarer
Postat av: Charlie

Tror jag har åkt med honom under mina bussåkardagar oxå. Himla trevlig karl i snygg mössa :)

2009-04-05 @ 20:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0