Myror i brallan

Ja, man kan verkligen tro att jag har myror i brallan. Jag kan inte sitta still!
Leylia är febrig och helt utslagen, så hon har suttit som en säck potatis i soffan och tittat på Laban, Piff & Puff och Nicke Nyfiken.
Jag fick ett ryck och tog tag i min produktionshörna som jag planerat sedan vi flyttade in för över två år sedan. Vi målade rummet knallgult, för att få inspiration till produktion så anser jag att man ska ha knalliga färger runt sig. Jag fick ett skrivbord som jag ägnade X antal timmar åt att måla om i ett kallt förråd. Sen ställde vi skrivbordet på plats, och -TADAA- så hade vi fått ett förvaringsbord, en slit-ochsläng-hörna, en jag-orkar-inte-ta-tag-i-det-nu-så-det-får-ligga-här-så-länge-hörna. Jag överdriver verkligen inte när jag säger att man inte såg skrivbordet för all skit som var slängt i högar uppepå, bredvid, under... Har man väl börjat skapa sig oreda så finns det plötsligt ingen hejd på all skit som samlas på samma ställe.

Så här såg det ut före:

Suck! No comments....

Så här ser det ut nu:


En till:


Inte så illa va? :-) Jag måste säga att jag är gaaanska nöjd med mig själv ;-)

Under tiden fick jag ytterligare lite idéer, här kommer bild på en av dom:

Mitt nya pennställ. En vanlig glasburk, där jag limmat på en bit av mitt coola leopardmönstrade tyg :-)
Mycket nöjd. Mycket nöjd...

Även min studentmössa fick vara med på ett hörn. Den broderade texten förklarar varför jag har skapat mig just en sy-hörna :-)



Kläderna som hänger på väggen är små klänningar (och ett par tillhörande trosor) som jag hade när jag var liten. Hattarna är också använda av mig som barn :-) Pälsen som hänger på väggen har jag fått av mormor, tanken var att jag skulle sytt på den på en jacka, men jag har inte hjärta att riskera att den blir förstörd därför får den hålla till på väggen :-)
Symaskinen är mammas, jag lånar den i väntan på en egen :-)



Kommentarer
Postat av: Dryden

Vackert. :) Man får fasen ett nytt liv när man ordnat till all skit hemma.

2009-05-06 @ 12:31:21
URL: http://www.dryden.se
Postat av: josse

härligt Lotta!! mitt skrivbord ser ungefär ut som din första bild också.... nån stans där under gömmer sej två maskiner.... men nu vill vi se bilder på allt som du kommer sy i din fina hörna!=) kramar

2009-05-06 @ 12:57:49
Postat av: Marja

Vad fint! Söta små kläder! Jag ska också fixa en syhörna sen någon gång när vi får plats. :)

2009-05-07 @ 11:54:52
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0