Framtida frisör?

Jag skulle klippa luggen på Leylia... Den blev ganska kort... Ekonomiklipp, you know ;-)

Jag tog på henne klippkappan, kammade, sa åt henne att "Stå still Leylia!", kammade, klippte, tjatade om att hon skulle stå still och till sist sa jag "Nu är du färdig, hjärtat".

Sen skulle Leylia klippa mig. Go for it, tänkte jag...
"Hä mamma... Ta pooo..." Klippkappan skulle på, men jag fick fixa det själv :-D
Sen skulle hon kamma.. Och klippa... Hon fick några klämmor att ha som sax. Eller sask som hon säger.
"Är mamma färdig nu?"
"Nej. Mamma ite fädig... Stillaaaa mamma!" Haha! Där fick jag :-D
"Så. Nu mamma fädig."
"Ååh, är jag klar nu?"
"Nej. Ite mamma fädig, ärtat" Jag dog när hon kallade mig hjärtat! Det är det charmigaste jag hört på hundra år :-D
När jag väl var färdig så tog hon bort klippkappan och sa: "Mi mamma pessan" Pessan betyder Prinsessan. Sötungen kallade mig Prinsessan :-D

Tre sask-ar på ena sidan och en kam uppi.


Den där kammen var rätt gôtt inkilad i ett ordentligt trassel :-D


Hon hittade en burk som jag inte satt på locket ordentligt på...


...hon grävde med hela handen i burken och geggade in rubbet i mitt hår. Allt på samma ställe...


"Mamma fiiin..."


Sen var det dags att kamma igenom håret... Med en tandborste...


"Hmmm, vad ska jag gegga i mer i mammas hår?"


Hon hoppade över fler produkter och fortsatte istället att kamma håret... Med den rosa tandborsten...


...som hon sedan råkade peta mig i ögat med. Men hon blåste och pussade på ögat, och då gick det över... (Funkar det på barnen så får det funka på en annan också :-D )


"Nu mamma fädig." Och så tog hon av kklippkappan. Fint va? :-)

(Kolla de fina vita klumparna hon har kletat på ena sidan... :-D Well, övning ger färdighet :-D )

Kommentarer
Postat av: kicki

men gud jag dör =) vilka underbara barn!!!!

2009-11-03 @ 21:47:38
Postat av: Charlotta

Dom är helt ljuvliga! Vänta bara, snart är det din tur :-) Puss hjärtat!

2009-11-03 @ 22:02:35
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0