Gravid eller bara rastlös?

Som sagt, höggravid eller bara rastlös?
Det är frågan....

Jag har fått en knäpp. Igår och idag har jag bakat och skickat in brödpåse efter brödpåse, bullpåsar, matmuffinspåsar och smörbullar med vaniljfyllning i kylen och frysen... Det har bara hänt när jag har varit gravid. Gärna skitgravid. Som slutspurten innan förlossningen när man börjar boa och ladda inför semestern man aldrig kommer få (att gå hemma och vara föräldraledig)... När man skurar lister med tandborste, bakar tills man stupar, städar, dammsuger och skakar mattor tills mattorna självmant rullar ihop sig till små nystan som ett tecken på att man skakat och vädrat för mycket... Och så när man äntligen är färdig (för just den dagen, för dagen efter börjar ju allt om igen) så säger det bara tjoff! 24 timmar senare är bebisen ute! Ungefär som att bebisen säger "om du ens tänker kombitationen tandborste+list en gång till så kommer listerna tyna bort till obefintliga, så det är nog bäst att bebisen kommer ut nu..."

Eller så är jag bara rastlös... Frågan är bara hur sjutton man kan vara rastlös med två barn runt benen? Finns det någon som vet hur mycket energi en 4åring och en 2,5åring gör slut på per dygn? Var för sig, eller tillsammans ;-) Var i så fall snäll och berätta det för mig så jag kan åka till mödravården och får något speedande utskrivet så man orkar hänga med i tempot utan att somna i soffan före barnen som om man fått en slägga i huvudet.

Eller.... Är jag bara gammal?

Kryddiga snurror, smaskigt tv-snacks.


Smörbullar med vaniljjfyllning


Smörbulle... Sjutk gott!


Matmuffins med fetaost, rödlök och soltorkade tomater.


Matmuffins igen. Galet gott! Man kan LÄTT äta ihjäl sig...

Sen gjorde jag lite annat också. Bake-Off-bullar, som görs iordning på kvällen, jäser i kylen över natten och åker in i ugnen morgonen efter.
Och frallor som man gör iordning utan att grädda dem. De ska jäsa och formas och jäsa igen. Sedan åker de raka vägen in i frysen och så plockar man fram de man vill ha och sätter på ugnen och TJOFF så har man nybakt bröd, även om de så legat i frysen i ett halvår :-D Crazy enkelt!
Och så bakdae jag bullar, vanliga gamla hederliga kanelbullar. Fast med fullkornsmjöl och solroskärnor. Fräscht! Och kul med nåt annat än de där gamla vanliga hederliga kanelbullarna :-D

Kommentarer
Postat av: kicki

allvarligt!? är det så där man blir?? =)

2009-10-11 @ 21:07:45
Postat av: Charlotta

vadå? :-D

2009-10-11 @ 22:19:42
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0