Morgonmys


Igårmorse vaknade jag bredvid Vidar, han hade tydligen flyttat in till oss under natten... Men så sover jag ju som en gris och skulle inte ens märka om taket rasade in. Men man blir alltid lika glad av att vakna bredvid skruttarna :-) En unge som snarkar på varsin sida är det bästa, då vill man aldrig gå ur sängen! Dels för att de båda är som två små element, dels för att den enda lugna stunden man får med dom på hela dagen är när de sover ;-)

Så igår tyckte jag att vi hade skitmycket tid över innan vi skulle till dagis... Så jag kröp ner brevid elementet Vidar och sa att det är dags att vakna nu, han sov räv och försökte dölja att han kikade på mig med ena ögat och sedan låg vi där och bara vaknade, näsa mot näsa. Han smygkikade emellanåt och försökte kväva skrattanfallen med fniss. Det gick inte så bra. Sen vart det bara bus :-D



Jag började väcka skruttarna innan sju t.o.m, men framåt 8-tiden visade det sig att vi visst inte hade haft så mycket tid över som jag trodde och när alla andra barn på dagis hade satt sig för att äta frukost så ramlade vi in med andan i halsen... Herrigud, det har a.l.d.r.i.g hänt att vi snubblat in på dagis så sent! Men vad spelar det för roll när jag fick världens mysigaste start på dagen, då kvittar allt som går åt skogen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0