Sett, hört och läst under dagen

Skrattmuskeln har fått jobba stenhårt idag :-D

- Alla fuskar. Skomakarn fuskar med sina skor. Jag är målare, jag fuskar när jag målar hemma. men säg inget till min fru, hon tror att jag är jättenoga...

That's what he said. I Tv :-D


Jag läste i Torpmagasinet. Eller läste och läste, jag slog upp första sidan och sen fastnade jag här...
Shoppingfest torsdag 8 oktober kl.20-22.
19:00 börjas det med "lättare förtäring vid entréerna och roliga aktiviteter för barn och ungdomar vid Torpscenen där du kan checka in barnen på Kid Park mellan 19-22 i mån av plats. Sedan kan du i lugn och ro gå runt och planera kvällens inköp."
Läste du igenom ovanstående ordentligt?
Jag läste ingeom det flera gånger och kom på några frågor till snillet som kom på hela idén med shoppingfesten på torp:
1) Torsdag kl.(19)20-22 alltså? Checka in barnen på Kid Park mellan 19-22 (som man checkar in väskorna på flyget)?
Barn? 19-22? Mitt i veckan?
Är det bara jag, eller låter det som att det är någon UTAN barn som har planerat det här?

2) Vem sjutton tar med sig sina kidoes till ett köpcentrum fullt med galna människor för att där lämna bort småttegrisarna till någon okänd, när man kan ordna en barnvakt man känner , som man vet inte är galen, och lämna barnen hemma?
Det är bara fördelar - Man får shoppa i fred och lugn och ro, barnen somnar i tid och barnvakten kan somna i soffan framför tvn under tiden.... ;-)
Eller så kan man ju ta dem med sig, anta att de kör fullständigt slut på sig själv och somnar i bilen hem och så kan man, när man låser upp dörren hemma, säga "Hello Hell!" för då är barnen tillräckligt utsövda för att orka några timmar till och så blir det ett "Good morning Hell" när man ska ha upp dom dagen efter ;-)

Det roligaste jag läst idag var kolumnen i Metro, skriven av Jenny Hammar. Jag skrattade högt på bussen och folk vände sig om :-D
Hör på det här:

15-ÅRINGAR TRENDIGARE ÄN JAG
I mitt kvarter ligger en högstadieskola som jag går förbi varje dag. När jag passerar har eleverna rast, eller så har de tagit rast, och hänger nedanför skoltrappan och kväser varje ansats till vettigare aktiviteter. Någon ligger över räcket, en annan balanserar på muren. Lite tjuvrökning och allmänt fnitter. Som det ska vara när man är 15.

Men det är skolbyggnaden som hjälper mig att definiera åldern. Hade de stått i en bar hade jag tagit dem för minst 22. Samtliga tjejer sportar mer kittade outfits än jag skulle kunna uppbåda om jag så ålade på mig hela min garderob – samtidigt. De har bikerboots, skinnlappade tajts och hela Weekdays höstkollektion. De har trendmässigt passerat mig med sån marginal att de är som prickar i horisonten. Jag inspireras av dem!

Det skulle kunna vara ett Stockholmsfenomen, men när jag bloggsurfar mig runt Sverige inser jag att gränserna mellan landsbygd och storstad har suddats ut. Nina, 16, från Borås har hittat ett par kopior av de trendiga Balmain-brallorna. Klara, 15, från Ängelholm berättar att hon har Julia Restoin-Roitfeld som stilförebild – dottern till franska Vogues chefredaktör!!!

När jag gick i nian kände jag knappt till Emma Sjöberg. Jag visste sannerligen inte att det fanns ett märke som hette Balenciaga och Acne hade knappt hunnit sy sina första julklappsjeans. Och jag är ju inte lastgammal. Precis 25.

Jag hade fruktansvärda kreationer i skolan. En långärmad Bondelid-tröja med logga på bröstet, matchad med ett par vida, bruna tajts som skar upp så brutalt i rumpan att skinkorna såg ut att vara särskrivna. Man pratade inte om ”stilar”. Det enda som betydde nåt var märket – Aqua Limone, Replay och Svea.

Jag är visserligen från Borås och det såg säkert annorlunda ut i storstäderna på min tid.

Men kom inte och säg att modebloggarna bara flyter på ytan. De har ritat om kartan, skapat en ungdomsrevolution. Det är därför jag har dragkamp med en 14-åring om samma The Local Firm-tröja på Åhléns.

Inget farligt i det här, det finns ju betydligt sämre intressen att fördjupa sig i (hemgjorda fyrverkerier och annat). Men det är lika bra att upprätta klädfond för de kommande barnen redan nu, innan de ens är påtänkta.

Hahahaha! Jenny Hammar är så jäkla rolig! Det kunde inte träffat bättre, jag känner igen mig så det nästan blir pinsamt... (Läs det understrukna)
"vida, bruna tajts som skar upp så brutalt i rumpan att skinkorna såg ut att vara särskrivna." Då var det inte bara i Brålanda och Frändefors, då utan även i textilmetropolen Borås :-D :-D :-D
Helt galet kul! :-D

Kommentarer
Postat av: Dryden

Särskrivna skinkor på inte helt fit(t)a fjortisar finns det fortfarande gott om. Åker man några mil utanför Östersund så behöver man inte ens lyfta blicken så långt som till horisonten. Skrattattackerande att få en sån nostalgitripp så här tio-femton år efter. Tänk också på att tyskarna är stora fan av 80-talets mest hippa frilla - hockeyfrillan. Den lär inte dö ut där i första taget så jag gissar nog att både Stockholm, Ängelholm och tro fan också Borås ligger några steg före typ Bräcke och Gällö. :P

2009-10-05 @ 23:08:05
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Robert

Att människor tar med sina bran och handlar på sena kvällar ser jag varje dag, till och med på Hemköp efter vi har stängt (mellan 22-23). Så säkert är det många som nappar det!



Tyvärr, för när ska man inse att det är skönt med en hemmakvälll och bara softa istället för att stressa runt i butiker så fort man har en ledig stund över!

2009-10-05 @ 23:12:54
URL: http://www.robertryden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0