Sjukhusvistelse


En sjuk Vidar i vagnen på väg till apoteket.



Dagen efter åkte vi till jourcentralen som skicade oss vidare till akuten, som la in oss på barnavd med dropp.

Min lille, lille Skrutteplutt såh så liten och hjälplös ut när han låg där i sjukhusskjorta, slang i armen med bandage över...

Han bara sov och sov och sov. Det var som att ha en nyfödd igen. "Ååh, nu har han varit vaken nästan en timme!". När Calle och Leylia kom på besök så blev han som en helt annan unge, han sprang runt och lekte och grejade. T.o.m läkaren och sköterskorna sa att "Det är ju en helt ny kille det här ju! Ni får åka hem på permis..." Dagen efter åkte de in och tog bort "droppgrejen" i armen, och så blev det penicillin. Det enda de kunde konstatera var att han hade öroninflammation på höger öra. De hade ingen förklaring till varför han fått 40 graders feber, men eftersom han knappt åt och knappt drack någonting alls så fick han läggas in med dropp.
Man blir galet blödig, jag satt och grinade bredvid sängen när han hade somnat, och sedan vågade jag knappt somna själv den natten så jag vaknade hela tiden och kollade Vidar och droppet.
Nu mår Skrutten prima igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0