Fascinerande...

Jag får mig ett gott skratt varje måndagkväll med start kl.21. Då visas Svenska Hollywoodfruar. Jag tycker det är fascinerande. Dels är det fascinerande att det finns folk som kommer på att göra tv med okända kända människor. I det här fallet handlar det ju trots allt bara om tre svenska kvinnor som flyttat till andra sidan Atlanten, hittat en rik man som det gift sig med och sedan dess går de hemma och planerar middagsbjudningar och dricker skumpa om dagarna. Nåja, en av dem tränar väl också?
Det andra som jag tycker är helt vansinnigt fascinerande är hur vanliga Svenssons orkar engagera sig och lägga så mycket tid på att bli förbannad av att titta på serien?
Det tredje som fascinerar mig är den svenska avundsjukan. Man ska titta för att man är jävligt nyfiken. Sen ska man bli förbannad när man tittar av nyfikenhet. Sen ska man spy ur sig massa arga kommentarer över att de är blåsta för att de har mycket pengar, de gör "inget vettigt" osv, osv, osv...
Det finns ett väldigt enkelt sätt att råda bot på detta: Titta inte! Stäng av tvn... Men kan man inte låta bli, utan måste titta på det ändå så kan man väl ta det för vad det är? Det är en freakshow. Eller hur?
Dom är inte bättre än oss vanliga trista Svenssons. De har bara mer pengar, de har bara för mycket tid över, till att lägga på t.ex realityserier för att reta upp oss som bor här i Lilla Landet Lagom. För vi som bor här i Lilla Landet Lagom är så vansinnigt lättprovocerade, vi tål ingenting. Vi fixar inte att det finns människor som har det bättre än oss. Vi står helt enkelt inte ut med tanken på att det finns människor som tar sin chans, reser ut och ser sig om i världen och kanske hittar någon att leva med. Men gud förbjude att de träffar en miljardär! De får gärna träffa någon, men inte någon som är "bättre än alla andra" (läs: har mer pengar än den Lilla Lagom Svensken). Helt ska det vara en hemlös, fattig, svältande människa i trasiga kläder som får gå om de ska färdas någonstans - inte någon som har privatjet, städerskor, nannys och torkar arslet med Gucci, Dior, Chanel, L.V, Y.S.L osv, osv, osv... För då slår i vi Lilla Landet Lagom bakut! Då har man passerat lagom-gränsen för längesedan och då blir ju vi Lagom-Svenskar tvugna att börjar snacka skit bakom ryggen och spy ut vår galla över kommentarer som vi säkerligen hade skrattat åt om det vore någon "lagom" som sa det...

Jag läste t.ex. den här kommentaren ang. Svenska Hollywoodfruar:

Jag är fan snyggare än henne när jag är 40 år i alla fall, utan oprationer!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur kan man orka lägga tid och energi på att gå runt och vara förbannad? Finns det inget annat att ägna sig åt? Har man en så tråkig tillvaro att man måste änga sig åt avundsjuka? I så fall lär man nog behöva varenda skönhetsoperation man kan komma över! Om det ens hjälper, för avundsjuka är det mest oattraktiva som finns. Fruktansvärt osexigt.

Svenska Hollywoodfruar är ju bara en freakshow. Ta det för vad det är! Skratta åt det, det är ju skitkul! Och... Var glad att det inte är du...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår hur du tänker...inte för jag ens orkat sett programmet. Men man kanske stör sig på dom pga av att de är elaka och rika. Inte för att de är rika och äventyrlystna. Det tror jag t.om. Lilla landet lagom kan ta, men när de tittar ner på andra människor och kör över dem för att de inte har t.ex. Gucci. Men jag håller med dig,det e ju bara en freakshow!

2009-09-22 @ 10:58:25
Postat av: Dryden

När jag blir stor ska jag operera mina bröst och skaffa en rik karl.

2009-09-22 @ 15:46:40
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Marja

Svenska Hollywoodfruar är tamejfan det roligaste programmet de gjort på länge! Trist att det bara är fyra avsnitt!

2009-09-22 @ 20:02:39
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Calledonien

Jantelagen, skamkänslan och det nordiska vemodet är fan i mig det vackraste vi har i det här landet! Det ska värnas!



;P

2009-09-22 @ 20:31:26
URL: http://calledonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0